Jа подаруваме книгата ,,Егото и ид'' од Сигмунд Фројд за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. 


Насоки:

За учество Like на facebook страната на Ваш Аптекар, споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 
Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес 19.04.2019 до 25.04.2019. 


Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме на 25.04.2019 по случаен избор.

Jа подаруваме книгата " Оваа страна на рајот" од Скот Фицџералд за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. 


Насоки:

За учество Like на facebook страната на Ваш Аптекар, споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 
Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес 04.04.2019 до 12.04.2019. 


Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме во петок попладне на 12.04.2019.  по случаен избор.

Jа подаруваме книгата "КАРМА" од Џером Андерсон за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. 


Насоки:
За учество Like на facebook страната на Ваш Аптекар, споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 
Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес 25.03.2019 до 01.04.2019. 

Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме во понеделник попладне на 01.04.2019.  по случаен избор.
Магнезиумот заедно со калиумот, калциумот и натриумот се основните елементи неопходни за правилно функционирање на организмот на човекоткојне е во состојба да го синтетизира овој минерал. Поради тоа, потребно е секојдневно да консумирамехрана, богата со магнезиум. 
Магнезиумот е еден од најраспространет елементи на Земјината кора (околу 2%)  и е третиот најброен елемент растворен во морската вода. Магнезиумовиот јон е есенцијален за сите живи клетки. 
Истражувањата покажуваат дека дури 50 % од лицата кои страдаат од чести главоболки имаат ниски концентрации на магнезиум во крвта. 
 
Зошто ни е потребен магнезиум?
Магнезиумот е многу важен за организмот, бидејки влијае на активноста на повеќе од 300 ензимски системи, вклучувајќи синтеза на протеини, синтеза на нуклеински киселини.Пред се играважна улога во работата на кардиоваскуларниот, нервниот систем, мускулите, бубрезите, црниот дроб, жлездите што лачат хормони. Особено е значаен за опуштање на мускулите и за добар сон и ги спречува тегобите како што се хроничен замор, главоболка и мигрена. Магнезиумот помага во превенцијата и лекувањето на многу болести како астма, аутизам, срцеви заболувања, епилепсија, мултиплекс склероза, ПМС.
Магнезиумот и срцето
Магнезиум е од суштинско значење за правилно функционирање на срцевата работа. Тој е  вклучен во трансферот на другите електролити, како што се калциум и калиум, важни за пренос на нервните сигнали и мускулната контракција. Докажано е дека недостиг на магнезиум може да предизвика неправилна работа на срцето, позната како аритмија.
Магнезиумот и крвниот притисок
Докажано е дека зголемувањето на внесот на магнезиум може да помогне да се спречи високиот крвен притисок. Ниски нивоа на магнезиум се поврзани со ризикот од хипертензија и срцеви заболувања, особено срцев удар.
Чести грчеви и болку во мускулите
Ниските концентрации на магнезиум во организмот можат да бидат причина за чести и болни грчеви во мускулите. Ова особено може да биде изразено кај спортисти и кај лица со зголемена физичка активност. 
Магнезиумот и сонот
Мночу чест и вообичаен показател за недостаток на магнезиум може да биде и појавата на несоица. Дури и помали отстапки во потребните концентрации можат да бидат доволна причина за тешкотии во заспивањето или континуирано будење во текот на ноќта.
Препорачани дневни концентрации
Препорачаните дневни количини се зависни од возрасното доба, полот како и  специфичните состојби на организмот. Генерално препорачаниот дневен внес кај  возрасни мажи изнесува 420 мг., додекакај жените е 320 мг.
  
Симптоми при недостиг на магнезиум
Симптоми кои се манифестираат како резултат од недостаток на магнезиум се најразлични но како најчести се следните:
- слабост и грчеви во мускулите
- меки и кршливи коски
- главоболка/ мигрена
- нестабилниконцентрациина шеќер во крвта
- покачен крвен притисок и аритмија
- депресија
- недостиг на апетит
  
Храна богата со магнезиум
Потребата на телото за магнезиум треба да се обезбедувапреку соодветна исхрана. Во храна која е богата со магнезиум спаѓаат бадеми и други јаткасти плодови, производи од соја (тофу), банани и зелен лиснат зеленчук како спанаќ и блитва. 
Сто грама бадеми содржат околу 290мг магнезиум, пола чаша спанаќ содржи 78 мг милиграми магнезиум. Една средна банана содржи околу 32 мг магнезиум.Семките од сончоглед обезбедуваат 325мг  на магнезиум на 100 грама а сусамот обезбедува 350мгна 100 грама. Богато со магнезиум е и темното чоколадо кое на 100 грама содржи околу  320 мг на магнезиум. 
Други добри извори на магнезиум се мешунките, соја млеко, црн грав, авокадо , пченични и оризни трици , овес, семки од тиква.
 
Нашиот организам апсорбира само 1/3 магнезиум од храната. Конзумирањето  на бело брашно во форма на леб, пецива и тестениниги троши залихите на магнезиумот од организмот. Исто така долгото чување, замрзнување и готвење на храната, ја осиромажува истата одовој минерал.
 
Неконтролираното консумирање на магнезиум во форма на додаток во исхраната може да доведе до предозирање. Карактеристични симптоми при земање на поголеми количини на магнезиум се: дијареја, малаксаност и поспаност. Затоа пред употреба на било какви додатоци во исхраната консултирајте го вашиот фармецевт.
 

ВЛАСЕЦ

Власецот ( лат.AlliumSchoenoprasum L.) потекнува од фамилијата Alliaceae, во која припаѓаат и лукот, кромидот, малините итн. Саморазмножувачка билка, која расте од пролет до есен,најчесто по бреговите на реките и влажни ливади. Од мај до јуни се развиваат пурпурно виолетови цветови со интензивен мирис кој е далеку препознатлив. Средновековните градинари често го користеле власецот за декорирање на градините.

Состав и употреба
Власецот е широко употребувана билка, која има благо лут вкус кој најчесто зависи од условите во која е одгледувана и тоа како е одгледувана. Има долга традиција поради својот карактеристичен вкус, но и нејзините лековити својства.
Содржи етерични масла богати со сулфур, кои се причина за лутиот вкус и специфичниот мирис. Поради едноставниот начин за одгледување, како и лековитите својства, власецот треба да е дел од секоја градина. Богат е со вредни хранливи материи и содржи многу малку калории. Добар извор е на витамините А, Б, Ц и К, додека од минералите најприсутни се калциумот, магнезиумот, фосфорот и калиумот.
Лековити својства:

1.     Го намалува холестеролот
Поради присуството на алицин во високи концентрации, власецот влијае врз намалување на нивоата на т.н. “лош”холестерол во крвта и на тој начин потпомага во регулирање на крвниот притисок.
Важно е да се знае дека алицинот се создава веднаш по кинењето на стеблото на власецот, а по некое време се претвара во сулфурни соединенија. Затоа, потребно е да се конзумира свеж, односно додека се чувствува луткастиот мирис.
2.     Го зајакнува имунитетот
Власецот содржи витамин А, кој има улога во одржување на  здрава слузница на носот, грлото, белите дробови и дигестивниот систем, како и на други органи кои се изложени на надворешни влијанија и потенцијални патогени.
Витаминот Ц, кој е присутен во власецот, го подобрува имунитетот и има антибактериски и антивирусни својства. Оттука, власецот е одличен додаток во исхраната за луѓе кои страдаат од инфекции на респираторниот тракт.
Витамините А и Ц, учествуваат во формирањето на антитела заради што го зајакнуваат имуниот систем.
3.     Спречува остеоороза и атеросклероза
Власецот содржи соединенија кои го задржуваат калциумот во коските и крвта бидејќи спречуваат екскреција на калциум преку урината, со што обезбедуваат поздрави и поцврсти коски.
Витаминот К во власецот, ја подобрува апсорпцијата на калциумот во коските и на тој начин ја намалува инциденцата на посменопаузални фрактури на коските.
Со спречување на хормонална нерамнотежа која може да доведе до деминерализација на коските, виаминот К е вклучен во зачувување на цврстината и здравјето на коските.
Со редовно конзумирање на власец, може да се спречи калцификација на крвните садови, следствено и атеросклероза.
4.     Учествува во спречување на појава на тумори
Научните истражувања потврдиле дека власецот има силна антиоксидативна активност. Во споредба со останатите зеленчуци од оваа фамилија, власецот има значително поголема количина на антиоксиданси во неговиот богат состав.
Оксидативниот стрес ( нарушена рамнотежа помеѓу слободните радикали и антиоксиданси во телото) е поврзан со голем број хронични заболувања, како што се дијабетес, кардиоваскуларни болести, тумори и деменција.
Антиоксидативните состојки ја намалуваат количината на слободни радикали во организмот, со што се успорува појавувањето и ширењето на канцерогените клетки.
5.     Го подобрува варењето на храната
Алил суфирдот и другите карактеристични соединенија во власецот имаат корисно дејство врз дигестивниот систем.
Власецот ги отстранува штетните бактерии, квасци и габи од дигестивниот тракт кои инаку би го отежнуваат варењето на храната.  
Поради синергијата на влакната и другите природни соединенија ( ниацин, тиамин, пантотенска киселниа),  доаѓа до полесно варење на храната.  Власецот овозможува подобра апсорпција на хранливите материи во дигестивниот тракт, со што се постигнува подобро искористување на истите во организмот.
6.     Го заштитува видот
Каротеноидите, зеаксантин и лутеин, кои ги содржи власецот, директно се поврзани со намалување на бројот на слободни радикали кои предизвикуваат дегенеративни заболувања на очите. Тие го успоруваат и спречуваат појавувањето на окуларен едем, макуларна дегенерација и ги чуваат очите од стареење. Високата концентрација на витамин А го подобрува здравјето на очите, го зајакнува и изострува видот.
 
Во кулинарство
На нашите простори, власецот најчесто се користи како зачин. Власецот потсетува на вкусот на лук и кромид. Незаменлив е за посебни пикантни јадења, салати, сосови.  Доколку купувате,запомнете дека власецот во кулинарството се користи свеж! Доколу сакате да го користите наредниот ден,најдобро е да го завиткате во влажна крпа и така завиткан да го чувате во фрижидер. При употребата потребно е да го исечкате на ситни парчиња и како таков да се додаде во разни зеленчукови супи, омлет, сосови, јогурт и разни готвени јадења. Одлично се комбинира со свежо сирење и салата. 
Jа подаруваме книгата "ТОТЕМ И ТАБУ" од Сигмунд Фројд за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. Споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 


Насоки:
За учество Like на страната на PlusPharma Аптеки. Споделете и во коментар означете пријател или пријателка.

Книгата ќе ја подариме во петок попладне на 22.02.2019  по случаен избор.
 
 

Ваш Аптекар подарува книга за редовните читатели. Во соработка и по избор на издавачката куќа Ѓурѓа.

Насоки:
Споделете ја објавата, во коментар повикајте пријател/ка да учествува. Во потесен избор влегуваат учесниците со најмногу споделувања и лајкови на објавите на
? Ваш Аптекар од денес до 28 јануари 2019.

Совет: Стиснете Following и потоа изберете ја опцијата See First, за ПРВИ да ги видите советите.
 
Често сте изморени и исцрпени? Ви недостасува енергија и поспани сте? Станувањето одеднаш ви предизвикува вртоглавица? Ви се мати видот и имате повремена несвестица,  тешко дишете и тешко се движите? Доколку сето ова е потврдно, тогаш е голема веројатноста да имате низок крвен притисок, односно состојба која медицински се нарекува хипотензија.
 
 
Кои се вредностите на низок крвен притисок?
 
За низок крвен притисок станува збор кога вредностите на  систолниот притисок се пониски од 105 мм Hg за мажи и 100 мм Hg за жени, а на дијастолниот 70 мм Hg за мажи и 65 мм Hg за жени. 
Систолниот притисок е износ на притисок кога срцето пумпа крв низ артериите до остатокот на телото, и тоа е првиот број при мерење крвен притисок. Другиот број е дијастолниот притисок кој се однесува на износ на притисок од артериите кога срцето е во мирување, меѓу секое отчукување. 
 
Вредностите на крвниот притисок се разликуваат кај секоја индивидуа, во зависност од активностите, животните навики и здравствената состојба. Притисокот се менува поради повеќе причини и потребно е да се мери во различни ситуации.
 
Тегобите кои се предизвикани од низок крвен притисок многу почесто се појавуваат кај жените отколку кај мажите, а својот интензитет го заземаат на пролет.
 
Одржувањето на крвниот притисок е многу важно. Притисокот мора да биде доволно висок, односно нормален, за да може сите ткива и клетки во телото да се снабдат со потребните хранливи состојки и со кислород. Симптомите на нискиот крвен притисок најчесто настануваат поради намален доток на крв, па оттука прво решение е да се подобри циркулацијата на крвта и тоа најчесто по природен пат.
 
Најчести причини за низок крвен притисок:
·               Ненадејно и брзо губење на телесната тежина
·               Нарушувања во ендокриниот систем
·               Дехидратација
·               Губење крв при повреди или во време на обилни менструални циклуси
·               Инфекции
·               Проблеми со срцето (забавена срцева работа (брадикардија), забрзана срцева работа (тахикардија), срцева слабост...)
·               Бременост
·               Алергиска реакција
·               Употреба на некои лекови
·               Многу долго лежење и мирување (тешки хронични болести)
 

Нискиот крвен притисок можеби не е потенцијално опасен како и високиот, но, сепак, тоа е состојба која треба да се следи и да се контролира.
 

Трајно нискиот крвен притисок ретко е показател за сериозно здравствено нарушување, бидејќи телото на него лесно се навикнува и често нема симптоми. Главен проблем настанува при брзи падови на крвниот притисок кога мозокот и другите витални органи остануваат без потребните материи и немаат време да се приспособат на моменталната состојба. 

Кои се симптомите за низок крвен притисок?

Нискиот крвен притисок најчесто е придружен со појава на вртоглавица, несвестица, деконцентрација, малаксаност, општа слабост и сл. Лицата кои имаат низок крвен притисок  наутро се чувствуваат ненаспани, па им требаат дополнителни стимуланси за будење.
 
Препораки за зголемување на нискиот крвен притисок:
 
Доколку нема јасна и сериозна причина за медицински третман, вообичаено е доволно да се преземат неколку обични хигиено-диететски мерки:

·               Пијте доволно течности. Доволното внесување течности, а особено во лето и при состојби кои предизвикуваат дополнителна дехидрација.
·               Поголемо внесување сол во исхраната (посолена храна).
·               Внесување повеќе помали оброци во текот на денот. На тој начин, телото ќе се навикне повремено да се храни. Храната треба да биде богата со протеини и јаглехидрати.
·               Консумирање намирници кои можат да го покачат крвниот притисок: рузмарин и тимијан, бадеми, куркума, мед, ѓумбир, коприва, грав, соја, авокадо, банани, сончоглед...

·               Консумирајте кофеински напивки, но без претерување. Доколку  пиете кафе или други кофеински напивки за да ви го покачат крвниот притисок, а тоа го правите секој ден, и во високи дози, само ја влошувате состојбата. Повремената и умерена доза на кофеин навистина ќе ви помогне да го покачите крвниот притисок, додека преголемата доза го прави спротивното – го намалува.
·               Се препорачува и чаша црно вино по главниот оброк
·               Зачестено консумирање супа и изотонични напивки богати со електролити
·               Избегнувајте долготрајни туширања со топла вода
·               Редовно вежбајте, шетајте на свеж воздух, пливајте
·               Прекрстете ги нозете додека седите. Се покажало дека прекрстувањето на нозете додека седите го зголемува крвниот притисок. За луѓе со висок крвен притисок, ова може да биде проблем.

 
Не се препорачува:

 
·               Консумирање големо количество лук
·               Долг период на гладување во текот на денот
·               Изоставување на појадокот
·               Седење или стоење подолг период
·               Станување одеднаш
·               Кревање тешки предмети
·               Користење премногу топла вода кога се туширате.
 

Дали нискиот крвен притисок е опасен?

Доколку нискиот крвен притисок не ви предизвикува негативни симптоми, тогаш ослободете се. За луѓето кои имаат низок крвен притисок постои мислење дека живеат подолго и имаат намален ризик за инфаркт, заболување на бубрезите или на срцето.
 
Атлетичарите, луѓето кои често вежбаат, кои ја одржуваат идеалната тежина на телото, како и непушачите, имаат низок крвен притисок. Низок крвен притисок е пожелен сè додека не е доволно низок за да предизвика симптоми и оштетувања на органите во телото.

 
За разлика од високиот крвен притисок, кој е поврзан со многу потенцијални здравствени проблеми, нискиот крвен притисок често се смета како маркер за добро здравје.

Едно лице треба да биде свесно за знаците и за симптомите на низок крвен притисок и да разговара со лекар доколку нискиот крвен притисок почнува да му предизвикува проблеми.


Најдобар начин да го одржите вашето целокупно здравје и да го балансирате притисокот е да јадете здрава храна, редовно да вежбате, да избегнувате пушење цигари, како и консумирање алкохол. 
 

За Нас

Ваш Аптекар, наменето да ги задоволи вашите потреби за квалитетни информации во врска со употребата на лековите и другите средства кои ги земате во аптеките. Ние се грижиме за вашето здравје и ќе ви обезбедиме интересни содржини кои директно ќе влијаат врз вашиот приод кон лекувањето и начинот на живот воопшто.

Следете не на Facebook

Newsletter

Внесете ја вашата е-пошта и навремено дознајте за сите новости и информации поврзани со Ваш Аптекар.