Jа подаруваме книгата "ТОТЕМ И ТАБУ" од Сигмунд Фројд за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. Споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 


Насоки:
За учество Like на страната на PlusPharma Аптеки. Споделете и во коментар означете пријател или пријателка.

Книгата ќе ја подариме во петок попладне на 20.02.2019  по случаен избор.
 
 

Ваш Аптекар подарува книга за редовните читатели. Во соработка и по избор на издавачката куќа Ѓурѓа.

Насоки:
Споделете ја објавата, во коментар повикајте пријател/ка да учествува. Во потесен избор влегуваат учесниците со најмногу споделувања и лајкови на објавите на
? Ваш Аптекар од денес до 28 јануари 2019.

Совет: Стиснете Following и потоа изберете ја опцијата See First, за ПРВИ да ги видите советите.
 
Често сте изморени и исцрпени? Ви недостасува енергија и поспани сте? Станувањето одеднаш ви предизвикува вртоглавица? Ви се мати видот и имате повремена несвестица,  тешко дишете и тешко се движите? Доколку сето ова е потврдно, тогаш е голема веројатноста да имате низок крвен притисок, односно состојба која медицински се нарекува хипотензија.
 
 
Кои се вредностите на низок крвен притисок?
 
За низок крвен притисок станува збор кога вредностите на  систолниот притисок се пониски од 105 мм Hg за мажи и 100 мм Hg за жени, а на дијастолниот 70 мм Hg за мажи и 65 мм Hg за жени. 
Систолниот притисок е износ на притисок кога срцето пумпа крв низ артериите до остатокот на телото, и тоа е првиот број при мерење крвен притисок. Другиот број е дијастолниот притисок кој се однесува на износ на притисок од артериите кога срцето е во мирување, меѓу секое отчукување. 
 
Вредностите на крвниот притисок се разликуваат кај секоја индивидуа, во зависност од активностите, животните навики и здравствената состојба. Притисокот се менува поради повеќе причини и потребно е да се мери во различни ситуации.
 
Тегобите кои се предизвикани од низок крвен притисок многу почесто се појавуваат кај жените отколку кај мажите, а својот интензитет го заземаат на пролет.
 
Одржувањето на крвниот притисок е многу важно. Притисокот мора да биде доволно висок, односно нормален, за да може сите ткива и клетки во телото да се снабдат со потребните хранливи состојки и со кислород. Симптомите на нискиот крвен притисок најчесто настануваат поради намален доток на крв, па оттука прво решение е да се подобри циркулацијата на крвта и тоа најчесто по природен пат.
 
Најчести причини за низок крвен притисок:
·               Ненадејно и брзо губење на телесната тежина
·               Нарушувања во ендокриниот систем
·               Дехидратација
·               Губење крв при повреди или во време на обилни менструални циклуси
·               Инфекции
·               Проблеми со срцето (забавена срцева работа (брадикардија), забрзана срцева работа (тахикардија), срцева слабост...)
·               Бременост
·               Алергиска реакција
·               Употреба на некои лекови
·               Многу долго лежење и мирување (тешки хронични болести)
 

Нискиот крвен притисок можеби не е потенцијално опасен како и високиот, но, сепак, тоа е состојба која треба да се следи и да се контролира.
 

Трајно нискиот крвен притисок ретко е показател за сериозно здравствено нарушување, бидејќи телото на него лесно се навикнува и често нема симптоми. Главен проблем настанува при брзи падови на крвниот притисок кога мозокот и другите витални органи остануваат без потребните материи и немаат време да се приспособат на моменталната состојба. 

Кои се симптомите за низок крвен притисок?

Нискиот крвен притисок најчесто е придружен со појава на вртоглавица, несвестица, деконцентрација, малаксаност, општа слабост и сл. Лицата кои имаат низок крвен притисок  наутро се чувствуваат ненаспани, па им требаат дополнителни стимуланси за будење.
 
Препораки за зголемување на нискиот крвен притисок:
 
Доколку нема јасна и сериозна причина за медицински третман, вообичаено е доволно да се преземат неколку обични хигиено-диететски мерки:

·               Пијте доволно течности. Доволното внесување течности, а особено во лето и при состојби кои предизвикуваат дополнителна дехидрација.
·               Поголемо внесување сол во исхраната (посолена храна).
·               Внесување повеќе помали оброци во текот на денот. На тој начин, телото ќе се навикне повремено да се храни. Храната треба да биде богата со протеини и јаглехидрати.
·               Консумирање намирници кои можат да го покачат крвниот притисок: рузмарин и тимијан, бадеми, куркума, мед, ѓумбир, коприва, грав, соја, авокадо, банани, сончоглед...

·               Консумирајте кофеински напивки, но без претерување. Доколку  пиете кафе или други кофеински напивки за да ви го покачат крвниот притисок, а тоа го правите секој ден, и во високи дози, само ја влошувате состојбата. Повремената и умерена доза на кофеин навистина ќе ви помогне да го покачите крвниот притисок, додека преголемата доза го прави спротивното – го намалува.
·               Се препорачува и чаша црно вино по главниот оброк
·               Зачестено консумирање супа и изотонични напивки богати со електролити
·               Избегнувајте долготрајни туширања со топла вода
·               Редовно вежбајте, шетајте на свеж воздух, пливајте
·               Прекрстете ги нозете додека седите. Се покажало дека прекрстувањето на нозете додека седите го зголемува крвниот притисок. За луѓе со висок крвен притисок, ова може да биде проблем.

 
Не се препорачува:

 
·               Консумирање големо количество лук
·               Долг период на гладување во текот на денот
·               Изоставување на појадокот
·               Седење или стоење подолг период
·               Станување одеднаш
·               Кревање тешки предмети
·               Користење премногу топла вода кога се туширате.
 

Дали нискиот крвен притисок е опасен?

Доколку нискиот крвен притисок не ви предизвикува негативни симптоми, тогаш ослободете се. За луѓето кои имаат низок крвен притисок постои мислење дека живеат подолго и имаат намален ризик за инфаркт, заболување на бубрезите или на срцето.
 
Атлетичарите, луѓето кои често вежбаат, кои ја одржуваат идеалната тежина на телото, како и непушачите, имаат низок крвен притисок. Низок крвен притисок е пожелен сè додека не е доволно низок за да предизвика симптоми и оштетувања на органите во телото.

 
За разлика од високиот крвен притисок, кој е поврзан со многу потенцијални здравствени проблеми, нискиот крвен притисок често се смета како маркер за добро здравје.

Едно лице треба да биде свесно за знаците и за симптомите на низок крвен притисок и да разговара со лекар доколку нискиот крвен притисок почнува да му предизвикува проблеми.


Најдобар начин да го одржите вашето целокупно здравје и да го балансирате притисокот е да јадете здрава храна, редовно да вежбате, да избегнувате пушење цигари, како и консумирање алкохол. 
 

КАЛЦИУМ

Калциумот е еден од најраспространетите елементи во природата и најзастапен во човековиот организам. Тој е еден од минералите кој е неопходен во нашиот организам и има главна улога во одржување нормална функција на коските и забите. 

 

Калциумот има значајна улога во човековото тело. Тој е активатор на разни видови ензими, задолжен е за спроведувањето на биоелектрични импулси, учествува во процесот на згрутчувањето на крвта, во контракциите на мускулите, како и во синтезата на некои хормони.

 

Освен како составен елемент, калциумот има значајна улога во работата на срцето, мускулите и нервниот систем. Помалку познато е неговото позитивно дејство на органите за варење, крвотокот и метаболизмот. Исто така, калциумот е многу важен во процесот на бременост, лактација и доење, како и во менопаузата кај жените. Ги ублажува ПМС-тегобите и го намалува процесот на стареење.

 

 

Повеќе од 99% од калциумот во нашето тело се складира во коските и во забите, каде, заедно со фосфорот, ги прави цврсти и здрави.

 

За што сè е важен калциумот

 

Улогата на калциумот е незаменлива во процесот на создавање на коскеното ткиво во периодот на раст и развој на децата, како и за време на бременоста и доењето. Тој претставува прва одбранбена линија и оружје за превенција на остеопороза кај постарата популација. 

 

Состојби поврзани со недостаток на калциум

Недоволното внесување калциум во организмот може да предизвика негово „позајмување“, односно преземање од коските (бидејќи таму е најзастапен), што директно се одразува на квалитетот и цврстината на забите и на коските. Забите почнуваат да се расипуваат, а ова влијае и во појавата на остеопороза и остеопенија.

Најчести проблеми поврзани со недостатокот на калциум се:

 

  • Често кршење на коските
  • Кариес. Во принцип, кариесот е резултат на лошата хигиена на забите, но и недостатокот на калциум придонесува во целокупниот проблем, особено кај младите и кај трудниците.
  • Рахитис кај деца. Рахитисот е омекнување и слабеење на коските кај децата, а најчесто се појавува како резултат на екстремниот недостаток на витамин Д кој помага во апсорпцијата на калциумот.
  • Остеопороза. Особено кај постарите. Остеопорозата е заболување на коскениот систем, кое води до намалување на еластичноста на коските и до појава на скршеници.
  • Висок крвен притисок. Личностите кои не внесуваат доволни количества калциум се под поголем ризик од хипертензија. Калциумот може да помогне во благото снижување на високиот крвен притисок.
  • Грчеви и мачнини
  • Нарушен срцев ритам
  •  

Покрај ова, недостатокот на калциум е поврзан и со состојби како:

 

  • Акни
  • Алергии
  • Анксиозност
  • Астма
  • Болни менструации
  • Болки во мускулите
  • Главоболка
  • Здебелување
  • Депресија
  • Конвулзии
  • Неплодност
  • Нервоза и нерасположение
  • Проблеми со косата
  • Проблеми со либидото
  • Проблеми со органите за варење
  • Стрес
  • Хипертиреоза

 

Дневни потреби

Потребите за калциум варираат според возраста и другите состојби, и тоа: 

  • Деца до 3 години – околу 500 мг дневнo
  • Деца од 4 до 8 години – околу 800 мг дневно
  • Деца од 9 до 19 години – околу 1300 мг дневно
  • Возрасни од 19 до 50 години – околу 1000 мг дневно
  • Трудници и доилки – околу 1300 мг дневно
  • За оние кои имаат остеопороза – околу 1500 мг дневно

 

Извор на калциум

Извори на калциум групирани по категории се следните: 

  • Млеко
  • Млечни производи (јогурт, кисело млеко, сирење, кашкавал, кајмак, путер, павлака)
  • Интегрални житарки (пченица, ‘рж, овес, соја, хелда, јачмен, пченка, ориз)
  • Јужно овошје (портокал, киви, мандарини, банани)
  • Риба (лосос, ослич, скуша, сардина)
  • Зеленчук (брокола, блитва, кељ, зелена салата, зелка, спанаќ, грашок, грав, цвекло, краставица, домат)
  • Костенести плодови и семки (орев, костен, бадем, лешник, сусам)
  • Печурки (шитаке, шампињони, вргањ, лисичарки)
  • Овошје (боровинка, малина, капина, смоква, кајсија, грозје)
  • Останати намирници (чоколадо, цимет, сурутка, расол, коприва, тофу)

 

Количество калциум по намирници


 
 

 

Jогурт и млеко

Една чаша обезмастен јогурт содржи 450 мг калциум, што е околу 42% од препорачаното дневно внесување. Чаша обезмастено млеко содржи околу 300 мг калциум.

 


 

Тофу сирење

 

Една порција тофу сирење има околу 250 мг калциум. Тврдите сирења се, исто така, одличен извор на калциум, меѓутоа со нив не треба да се претерува бидејќи содржат и многу маснотии. 


 

Блитва


Содржината на калциум во 200 г варена блитва е околу 270 мг, што претставува четвртина од препорачаното дневно внесување. 

 



Сардина 

Со своите 350 мг калциум на само 100 г, сардините се еден од најважните извори на овој минерал. 




 

Хиперкалцемија

 

 

Високите концентрации на калциум може да имаат свои негативности и несакани ефекти. Истражувањата покажале дека прекумерното земање калциум влијае на појавата на кардиоваскуларни заболувања, инфаркт и мозочен удар. Затоа, особено кај жените, препаратите на калциум веќе не се препишуваат рутински за превенција на скршеници во постменопауза. 

Високите дози на калциум во суплементите доведува до брз скок на неговата концентрација во крвта, што за последица има таложење на овoј минерал во ѕидовите на крвните садови и предуслов е за понатамошни компликации, односно за формирање на калцификати кои го зголемуваат ризикот за појава на кардиоваскуларни заболувања. Затоа, внесувањето на калциум преку додатоци во исхраната треба секогаш да е во договор со лекарот и исклучиво во јасно индицирани ситуации.

 

 

 
 
 
 
 
 
Jа подаруваме книгата "Психологија на емоциите" од Теодул Рибо за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. Споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 


Насоки:
За учество Like на страната на PlusPharma Аптеки. Споделете и во коментар означете пријател или пријателка.

Книгата ќе ја подариме во петок попладне на 28.12.2018  по случаен избор.
Jа подаруваме книгата "Паметни жени погрешни избори" од Д-р Корнел Коуен и Д-р Мелвин Киндер за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. Споделете ја објавата, во коментар означете - тагнете пријател или пријателка. 


Насоки:
За учество Like на страната на PlusPharma Аптеки Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес до 12 декември 2018. 

Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме во среда попладне на 12.12.2018  по случаен избор.
Jа подаруваме книгата "За нервозниот карактер" од Алфред Адлер за нашите редовни читатели. Во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. Споделете ја објавата, во коментар повикајте пријател/ка да учествува. Доколку прифатат и тие да учестуваат со коментар под Вашиот коментар имаме подарок и за нив. 


Насоки:
За учество стиснете Like на страната на PlusPharma Аптеки https://www.facebook.com/PlusPharma.Apteki/ и Like на профил сликата на PlusPharma Аптеки. Во потесен избор влегуваат учесниците кои ќе ги споделат објавите на? Ваш Аптекар од денес до 28 ноември 2018. 

Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме во среда попладне на 28.11.2018  по случаен избор.
Ја подаруваме книгата "Психологија на љубовта" од Сигмунд Фројд.

Насоки:
1. За учество стиснете Like на страната на PlusPharma Аптеки https://www.facebook.com/PlusPharma.Apteki/
2. Во коментари означете пријател или пријателка под постот на Facebook.




Книгата ќе ја подариме во петок попладне на 16.11.2018  по случаен избор.

За Нас

Ваш Аптекар, наменето да ги задоволи вашите потреби за квалитетни информации во врска со употребата на лековите и другите средства кои ги земате во аптеките. Ние се грижиме за вашето здравје и ќе ви обезбедиме интересни содржини кои директно ќе влијаат врз вашиот приод кон лекувањето и начинот на живот воопшто.

Следете не на Facebook

Newsletter

Внесете ја вашата е-пошта и навремено дознајте за сите новости и информации поврзани со Ваш Аптекар.