ВНЕСЕТЕ ПОЗИТИВНА АТМОСФЕРА ВО ДОМОТ ПРЕКУ АКТИВНОСТИ ВО КОИ ЌЕ ГИ ВКЛУЧИТЕ ДЕЦАТА.


1. На YouTube, побарајте некое од видеата на #thedadlab – интересни се и поучни, особено експериментите со вода. Вклучете го детето во процесот на изработка.
 
 
 
2. Додека сте на прошетка со децата или внуците, дајте им задача да собираат суви листови. Погрижете се тие да бидат од некоја чиста лединка или едноставно измијте ги дома. Искористете ги листовите за да изработите различни животинки како на фотографијата.
 
 
3. Научете ги најмалите дека рачните изработки имаат непроценлива вредност, особено кога се изработени со природни материјали. Шишарките се одличен мо­ тив за да изработите ново­ годишни украси, зарем не?
 
Речиси 90% од жените во животот ќе станат мајки. Навидум вообичаениот чин драматично го менува женското тело, здравјето и мозокот. Ако се задржиме на мозокот, несомнено мајките се препуштени сами на себе во навигацијата со најдлабоките психички промени што може да ги искуси една жена. Речиси три четвртини од мајките велат дека општеството ниту ги разбира, ниту ги поддржува. Една од можните причини за ваквиот исход? Митот кој вели дека мајчинството е инстинкт што се раѓа природно. А, реалноста гласи: сеизмичка промена на идентитетот која е застрашувачка и горчлива. Ретко се зборува за оваа сензација, советите во прилог се на психијатарите Александра СаксиКетрин Бирндорф, автори на „What No One Tells You: A Guide to Your Emotions from Pregnancy to Motherhood“. 

На што се должи новиот идентитет?
Периодот кога девојчето станува жена се нарекува пубертет и таа промена е легитимна, нели? По оваа аналогија и станувањето мајка е легитимна, на моменти луда, промена придружена со низа хормонски осцилации. Од живот во кој жената се фокусирала на себе, таа се буди во живот во кој е одговорна и комплетно заљубена во малечкото суштество кое го диктира нејзинот живот. 

Штоенајважно жените да си признаат?
Декасекоја нова мајка покажува доза амбивалентност во однос на новата улога. Тоа се оние моменти кога жените гопосакуваатстариот живот или моментите на криза кога се каат што одлучиле да родат дете. Не плашете се да ги признаете ваквите мисли, сѐ е во ред со вас! Многу е важно да се зборува за овиенормални емоции без кои не поминува мајчинството.

Што треба да направат жените за одново да се пронајдат себеси?
На лист хартија, запишете сѐ што ви причинуваше задоволство пред да станете мајки– она што го одржуваше балансот помеѓу вашиот приватен живот и обврските. Направете листа од омилените активности и закачете ја на видно место во домот. Таа ќе ви биде одличен потсетник за тоа што недостасува во вашето секојдневие. Не форсирајте се, една по една. 

Зошто сум расеана и заборавена мајка?
Откако научниците ги скенирале мозоците на мајките, констатирале дека тие имаат помалку сива маса. Но, тоа е добро за мајките! „Станува збор за рационализација и реорганизирање кое им помага да ги присвојат дополнителните вештини и внимание неопходни за да се грижат за бебето“, вели д-р Кели Ламберт, професор по бихејвиористичка невронаука на универзитетот „Ричмонд“. 

НАГЛАСЕНА ЕМПАТИЈА
Мајките сочувствуваат со своето и со туѓите деца дури и при епските тантруми, изливи на бес и разгаленост, бидејќи кај нив се зголемува делот до мозокот кој ги регистрира туѓите емоции. 
ОСТРА МЕМОРИЈА
Промените во хипокампусот ја подобруваат меморијата, но ова важи само за информациите (дури и неважни) поврзани со децата. 
ЧАДОР ПРОТИВ СТРЕС
Мозочните промени ги прават мајките посмирени – прелиминарните студии покажуваат дека помали се шансите да експлодираат при тензични ситуации, што не било случај претходно.
МУЛТИТАСКИНГ СПОСОБНОСТИ
Кај мајките се забележува покачена активност кај префорталниот кортекс, делот од мозокот одговорен за носење одлуки. Брзото размислување е од голема помош при жонглирањето со многуте задачи на мајчинството. 
Болеста што родителите тешко ја прифаќаат
 
Да, децата страдаат од депресија! За проблемов, баба и дедо би додале: „Ништо не му е, ќе му помине. Менува детето!“ Но, вие како родители не смеете да го игнорирате. Најмладиот пациент во Македонија кој страда од депресија има само седум години, а во глобални рамки, во секоја училница има по едно депресивно дете.
Ако детето е тажно, не значи дека е депресивно. Но, ако тагата стане постојана и влијае на неговите нормални социјални активности, интереси, училишни обврски и општо на фамилијарниот живот, тогаш најверојатно тоа се бори со демон во себе. Депресијата е сериозно заболување, но истата се третира. А кога децата се во прашање, од брзината на вашата реакција зависи колку долго детето ќе се измачува.

Како да ја препознаете детската депресија?
Симптомите се различни меѓу децата и честопати се протнуваат под радарот на родителите, бидејќи се доживуваат како нормални промени. Детската депресија доаѓа во маскирана форма и нештата стануваат јасни дури кога детето ќе почне да покажува агресија. Депресијата кај децата стартува исто како и кај возрасните, со тага, чувство на безнадежност и променливо расположение.
 
СИМПТОМИ:
·      Иритабилност или гнев
·      Постојано чувство на тага и безнадежност
·      Социјална изолација
·      Чувствителност од одбивање
·      Промени во апетитот – намален или зголемен
·      Промени во спиењето – несоници или сонливост
·      Плачење 
·      Слаба концентрација
·      Умор и недостиг на енергија
·      Физички поплаки (стомачни тегоби или главоболка) кои не реагираат на третман
·      Намалена способност за нормално функционирање при различни настани и случувања дома, во училиште, избегнување на хоби
·      Чувство на безвредност или вина
·      Самоубиствени мисли
 
Не сите деца ги имаат сите овие симптоми. Повеќето манифестираат различни симптоми во различно време и при различни околности. Иако некои деца функционираат нормално во структуирана околина, поголемиот број страдаат од забележливи промени во однос на социјалните активности, намален интерес кон училиштето, слаби оцени и промени во физичкиот изглед.
 
Кога да побарате стручна помош?
Ако симптомите на депресија кај детето траат најмалку две недели, неопходно е да појдете кај матичниот лекар со цел тој да утврди далиможеби зад нив се крие физички фактор, па потоа да ве упати кај специјалист. 
Нека не ве изненади барањето на матичниот лекар или специјалистот да поразговара со вашето дете насамо. Не постојат конкретни тестови за да се утврди депресијата, но прашалниците во кои е вклучено целото семејство и сите споделени лични информации ја олеснуваат евалуацијата. Третманот е ист како и кај возрасните, психотерапија пропратена со антидепресиви по потреба.
 
Што плус можете да сторите како родители?
Да се погрижите за здравиот животен стил на детето со цел побрзо да ја надмине депресијата. Да ве потсетиме, зборуваме за болест, а не за минливо чувство или фаза.
·      Исхрана која изобилува со овошје, зеленчук, зрнеста храна (грав, леќа, грашок), семиња, јаткасти плодови и чисти протеини
·      Физичка активност најмалку 60 минути дневно, секој ден
·      Спиење според препорачаните часови соодветни за возраста
·      Практикување техники за релаксација
 
Зошто токму децата?
Да, нивниот живот треба да е безгрижен и честопати не е јасно што ја поттикнува депресијата. Многу фактори можат да влијаат, почнувајќи од самата биологија и темперамент на детето. Траума, стрес, понижување, малтретирање (физичко и психичко), отфрлање од средината, наследна депресија од родителите – се дел од можните причинители. 
 

  • Депресијата е почеста кај момчињата под 10 години
  • По 16-тата година, ризикот за депресија се зголемува кај девојчињата
  • Девојчињата се посклони да извршат обид за самоубиство, но момчињата најчесто одат до крај
 
Гел за гингива за деца.

Дејство
Dentinox-Gel N овозможува безболно излегување на првите заби, сите млечни заби и подоцнежните катници. Dentinox-Gel N ја спречува надразбата на гингивите и појавата на црвени отекувања и други пречки на места каде никнуваат забите (собирање на бактерии, воспаленија и болка). Со примена на Dentinox-Gel N се олеснуваат пропратните симптоми кои се јавуваат при никнување на заби (иритација на непца, воспаление и болка)

Начин на употреба
Нанесете Dentinox-Gel N за гингиви за деца со големина на зрно грашок на зафатеното место на слузницата користејќи чист прст или чист памук (стапче со памук) и масирајте лесно, особено по оброците и пред спиење. Третманот со Dentinox-Gel N треба да се повтори 2-3 пати на ден.

КОНТРАИНДИКАЦИИ
Пречувствителност на активните или помошни супстанции на препаратот.
Поради содржината на сорбитол како ексципиенс, овој лек не треба да се употребува кај пациенти кои се заболени од ретко вродена интолеранција на фруктоза.

Состав
10 g гел содржи:
Тинктура од камилица (1:5)
Лидокаин хидрохлорид(34 mg)
Макрогол Лаурил
Етер (32mg)

Пакување
Туба од 10 g.
Рок на употреба:
По отварањето, лекот има рок на употреба 12 месеци.
Лекот не се употребува по истекот на рокот соодветно означен на тубата и на надворешното пакување!

Ковид-19 сѐ уште е тука! Адаптирањето на развојните промени во секојдневниот живот продолжува и за вас и за вашето семејство. Како родители, должни сте да го трасирате патот по кој ќе се адаптираат децата на новото „нормално“, а во тоа ќе успеете ако им бидете добар пример. Децата бараат насоки од возрасните за да знаат како да реагираат на стресни ситуации. Ова е вашата шанса да ги научите на модел по кој ќе ги решаваат проблемите низ животот и да ги научите на емпатија. Искористете ја!

> Останете смирени, слушајте ги и тешете ги

> Бидете пример.
Децата ги следат вашите реакции и учат од нив.

> Внимавајте на кој начин зборувате за вирусот.
Од вашите дискусии на темата, зависи колку страв ќе акумулираат децата. Редовно потсетувајте ги дека како семејство ќе останете здрави, бидејќи ќе бидете одговорни и ќе ги почитувате мерките. 

> Објаснете ја важноста на социјалната дистанца.
Вистински предизвик е да ги убедите малите деца да стават маска и да ја носат подолго време, затоа однапред планирајте ги прошетките, избегнувајќи ги прометните локации и термини. На поголемите деца, покажете им ја кривата на раст за да ја сфатат сериозноста на ситуацијата и префрлете им ја одговорноста, небаре ќе ја почитувате одлуката ако излезат без маска. 

> Демонстрирајте длабоко дишење.
Тоа е клучно за смирување на нервниот систем, затоа вежбајте заедно. 

> Фокусирајте се на позитивните аспекти.
Како дружбите во природа и разните уметнички проекти. Поделете ги часовите во денот, дајте им слобода да се дружат одговорно, но поголемиот дел од минутите резервирајте ги за интимна, семејна дружба.

> Изразувајте им љубов во секоја слободна прилика.
 
> Контролирајте го следењето на медиумите
ТВ, интернет, социјални медиуми – треба да се строго под ваша контрола. Постојаното следење на најновите информации може да го зголеми стравот, затоа проверете дали навистина детето си игра на подот додека вие гледате вести. На поголемите деца објаснете им дека сѐ што циркулира на интернет не значи дека е вистина. Научете ги како да ги препознаат лажните вести. Вие треба да им бидете првиот и веродостоен извор на информации. 
 
Резервирајте време за разговор
(адаптиран според возраста)


Предучилишна возраст – кратки, едноставни информации околу вирусот и уверување дека возрасните се тука да се погрижат за сѐ. Нудете едноставни примери за заштита: „миеме рачиња, не фаќаме ништо до земја, носиме чиста облека само за по дома“.

Основно училиште– очекувајте многу прашања од оваа возрасна група, но служете се со вистината и со што помалку детали. Најверојатно ќе им треба асистенција и при одвојувањето на вистината од гласините и фантазиите. Дискутирајте со нив за мерките што ги преземаат надлежните.

Адолесценти – дискутирајте со нив и упатетете ги на веродостојни извори. Вклучете ги во процесот на донесување одлуки околу домашните и активностите надвор.
За сите деца, поттикнете ги да ги вербализираат своите мисли и емоции. Бидете трпеливи и внимателни слушатели!
 

Ментално здравје

Побарајте професионална помош доколу забележите значајна промена во однесувањето на детето или некои од симптомите подолу ако траат повеќе од 2 недели.

Предучилишна возраст– цицање палец, мокрење во кревет, немирен сон, недостиг на апетит, страв од темница, припивање до родителите, регресивно однесување и повлекување во себе.

Основно училиште– агресивност, нервоза, кошмари, избегнување на обврските, слаба концентрација, социјално дистанцирање.

Адолесценти– проблеми со спиење и апетит, конфликтност, агитација,  деликвентно однесување, слаба концентрација, физички поплаки.

SANOSTOL (+3)

Засилете го имунитетот на вашето дете. Sanostol за деца над 3 години, без додаток на шеќер. ДА РАСТЕМЕ ЗДРАВО!

Саностол без додаток на шеќер претставува мултивитамински сируп како извор на витамините А, D3, Е, C, B1, B2  и B6 наменет за деца над 3 години.

Употреба:
САНОСТОЛ без додаток на шеќер Ви овозможува да ја дополните исхраната со комбинација од важни витамини и придонесува за нормална функција на имуниот систем.
Денешните навики во исхраната би можеле делумно да доведат до тоа определени хранливи материи да не се внесуваат во доволна количина, а оттука и до недостатокот во снабдувањето на организмот со витамини. Во посебни животни ситуации кога организмот не прима доволно витамини, потребно е дополнително снабдување со истите.

Начин на употреба:
Деца над 3 години, млади и возрасни:
дневна доза од 10 ml (1 лажица/ден).
Препорачаната дневна доза не смее да се надмине.

Пред употреба на граничниот производ САНОСТОЛ без додаток на шеќер посоветувајте се со Вашиот лекар:
Бремените жени и жените кај кои бременоста не може да се исклучи, треба да се консултираат со лекар пред да го земат овој препарат.
Производител на граничниот производ: Takeda Pharma

Пред употреба внимателно да се прочита упатството!
За индикациите, ризикот од употреба и несаканите дејства на лекот консултирајте се со Вашиот лекар или фармацевт!

Основата од која треба да тргне секој родител кој сака да се нарече себеси успешен
Дечињата на возраст од 1 до 3 год. се вистински предизвик – љубопитни се и расположени да ги тестираат нервите на авторитетите. Бидејќи не доаѓаат со упатство за употреба, не е грев ако грешиме при воспитувањето. Родителството се учи и истото може да биде забавно доколку ги воочите своите слабости. 

Не сте константни
Децата се непогрешливи кога знаат точно што ги очекува - кога е време за бањање, за спиење, за играње или со кои последици ќе се соочат доколку не се послушни. Колку правилата на игра се постојани и предвидливи, толку е полесно да ги контролирате и да се договарате со нив. 

Стратегија 1: Трудете се да наметнете рутина во домот. Ова не е лесно, бидејќи кога го напуштате домот на сцена настапуваат баба, дедо или дадилката, а со нив и нови правила. Тековно договарајте се за секоја нова ситуација на пример, како да постапите ако детето фрла храна на подот и погрижете се сите да држат до договорот. Бабите важат за попустливи, но одлично воспоставуваат ред. Угледајте се на нив и заборавете на кафето со пријателите кога е време малото да спие, така нема да имате проблем со дисциплината. 

Премногу часови за семејството
Забавно е кога сите се на куп, но некои родители, особено мајките, претеруваат форсирајќи заеднички активности. Клиничкиот психолог Thomas Phelan, автор на „1-2-3 Magic“, вели: „Децата го ценат времето поминато само со едниот родител.“ Тој истакнува: „Дружењето еден на еден им годи и на родителите, бидејќи тогаш престанува несвесниот натпревар што го водат еден со друг.“

Стратегија 2: Не е потребна којзнае каква организација за да поминете квалитетно време со детето, едноставно седнете на под и поиграјте си. Уште подобро е да си ги поделите активностите како родители, едниот нека биде задолжен за спорт, друг за читање приказни пред легнување - на овој начин детето ќе создаде уникатна врска со секој од вас. 
 
Нудите премногу помош
Скокнувате во истата секунда кога вашето малечко ќе се соочи со потешкотија да изведе нешто? Пред да укажете помош, размислете дали можеби ќе му испратите порака дека не може само. „Со преголемо помаѓање го саботирате капацитетот на детето да стане самостојно,“ вели Betsy Brown Braun, автор на „You’re Not the Boss of Me“.

Стратегија 3: „Неопходно е да ги научите децата да бидат толерантни, особено кога водат битка со себеси,“ вели Braun. Но, ова не значи дека е забрането да ги охрабрите и да ги бодрите да не се откажуваат и да ги наградите со аплауз отпосле.

Премногу зборувате
Влеговте во дискусија со своето 2 годишно дете дека не смее да јаде колачи пред ручек и тоа заврши вака: зборување-убедување-карање-викање-удирање?! Ова е шемата во која најчесто запаѓаат родителите во 90% од случаите. Децата не се возрасни заробени во мало тело, тие не размислуваат логично и вашите објаснувања не им го задржуваат вниманието.

Стратегија 4: Штом упатите наредба до детето, не дискутирајте понатаму и избегнувајте контакт со очи. Ако детето не ве послуша, упатете кратко вербално предупредување или избројте до три. Ако детето повторно одбива послушност, пратете го во ќош или казнете го по ваше. Без објаснување, а удирање нека не ви паѓа на памет!
 

Како и кога да ја применуваме оваа стара дисциплинска мерка за да не ја влошиме состојбата?

 

Праќањето на детето во ќош е дисциплинска мерка која до ден-денес ја применуваат и родителите и воспитувачите во градинките. Во теорија, оваа мерка звучи брилијантно: детето е немирно, го праќате во ќош за да остане само и за да се смири и, ете, одново е соработливо. Но, практиката тврди нешто друго: детето одбива да остане само, плаче додека е под казна и е уште повознемирено отпосле. Според неодамнешното истражување на Универзитетот за здравје и наука „Орегон“ во Портланд, 85 проценти од родителите кои го користат овој метод прават клучни грешки кои ја намалуваат неговата делотворност. На пример: разговараат со децата додека се во ќош, им дозволуваат да си понесат играчка со себе додека се под казна, пречесто ја користат мерката. 

Праќањето на детето во ќош не е комплетно безопасна мерка. Кога детето доживува тантрум или се соочува со голем наплив на нервоза поради неможноста да излезе на крај со сопствените емоции, праќањето во ќош може да биде контрапродуктивно. Во овие ситуации, на вашето малечко му е потребна утеха, всушност, нему сте му потребни кога му е најтешко, па неговото праќање во ќош може да делува како да сте го напуштиле. Да, одењето во ќош може да биде делотворно сѐ додека се користи во вистински ситуации, на соодветен начин кај деца над три години, не помали. 
 

ВООБИЧАЕНИ ГРЕШКИ


> Пречесто ја користите мерката

Одењето во ќош не треба да биде со цел да го натерате детето да учи преку лошите дела што ги направило, примарната функција на оваа тактика е да спречи нештата да ескалираат. Никогаш, ама баш никогаш во историјата не се случило некое дете да појде во соба и навистина да размисли што лошо направило. Напротив, додека е под казна, детето размислува за тоа колку се сурови неговите родители. Имајте на ум дека едукативниот процес започнува по завршување на казната, тогаш детето е смирено и е спремно за разговор. Ќошот е мерка за смирување, едукативнот дел, пак, ви останува вам како задача.


> Му обрнувате внимание на детето додека е под казна

Детето е неопходно да почувствува блага последица по заминувањето во ќош, во спротивно ништо не сте постигнале. Поголемиот дел од времето детето пати за вниманието на родителите, па е спремно тоа да го предизвика и преку лоши дела. Бидете внимателни, тактизирајте, бидејќи ако му дадете преголемо значење на лошото однесување, тоа може да донесе уште полошо однесување. Детето го добило посакуваното внимание и сега му останува само да го повторува она што ги натера мама и тато да го караат. Праќањето во ќош воопшто не мора да го поврзувате со столче или агол во собата, доволно е да му го скратите вниманието на детето на краток временски период. Неопходно е детето да заклучи дека со неговото однесување предизвикало да го изгуби она што најмногу му значи. 

 

> Ја користите мерката за погрешна цел

Истражувањето на Државниот универзитет во Оклахома „Стилвотер“, откри дека тајмаутот најдобро делува кај малите деца кои обожаваат да контрираат, се однесувaат пакосно удирајќи или намерно го прават споротивното од она што ќе го побарате, но само ако прво пробате со поблаги мерки. Ако детето го ставите во ќош за различни типови проблеми или ако пречесто се користи мерката, однесувањето може да се влоши. Малите деца кои „кенкаат“ за чоколада или плачат за да играат на мобилен, подобро реагираат на други мерки. 

 

Кој го смислил седењето во ќош?

Оваа воспитна техника датира од 60-тите години како похумана алтернатива на строгите мерки кои биле вообичаени за тоа време. Благодарение на д-р Артур Стаатс, просветните работници престанаа да ги удираат децата со линијар, а родителите заборавија на ременот, стапот и  чешелот. Денес, ваквите мерки се назамисливи и строго забранети!!! Цели декади посветени на истражувања покажаа дека децата кои редовно се тепани, е поверојатно да станат агресивни или да се соочат со депресија и анксиозност понатаму во животот. 

 

 

> Само едно предупредување во однос на мерката може да ги редуцира седењата во ќош за 74%, ако детето не почне да соработува по 5 секунди, применете ја!
 

> Не користете фрази како: „Стопати те предупредив!“ – и тоа се смета за обрнување внимание.
 

> Колку време да седи во ќош? Една минута за секоја година од возраста на детето. 

 

За Нас

Ваш Аптекар, наменето да ги задоволи вашите потреби за квалитетни информации во врска со употребата на лековите и другите средства кои ги земате во аптеките. Ние се грижиме за вашето здравје и ќе ви обезбедиме интересни содржини кои директно ќе влијаат врз вашиот приод кон лекувањето и начинот на живот воопшто.

Следете не на Facebook

Newsletter

Внесете ја вашата е-пошта и навремено дознајте за сите новости и информации поврзани со Ваш Аптекар.