FAKTU МАСТ

БРЗО ГО ОТСТРАНУВА КРВАРЕЊЕТО, БОЛКАТА И ЈАДЕЖОТ
ГО ЗАБРЗУВА ПРОЦЕСОТ НА РЕГЕНЕРАЦИЈА НА ТКИВОТО
САМО ЗА РЕКТАЛНА УПОТРЕБА


ШТО Е ФАКТУ?
ФАКТУ се употребува за третман на хемороиди, особено кога се придружени со симптоми на воспаление и крварење, анални фисури, анални рагади, анален јадеж (анален пруритис) и анален егзем кој е пре диз ви кан од аноректални состојби, третман на рани после про ктолошки операции.

Претставува комбинација на две активни компоненти:
цинхокаин хлорид кој брзо и ефикасно го отстранува јадежот и болката и поликрезулен кој го намалува крварењето, го сти му ли ра заздравувањето
и реепителизацијата на тки во то, спречува настанок на инфекција и воспаление. Ис то така го спречува и навлажнувањето што претста ву ва чест пропратен симптом кај хемороидите.

КАДЕ ДА ГО НАЈДЕТЕ ФАКТУ?
ФАКТУ може да го најдете во Вашата аптека во 2 фор ми: ФАКТУ маст и ФАКТУ супозитории (чепчиња)

ФАКТУ МАСТ:
Маста се нанесува 2 до 3 пати на ден на заболеното место, после дефекација.

Вашиот лекар или фармацевт ќе Ве советува колку дол го да го употребувате ФАКТУ.

Пред употреба внимателно да се прочита упатството!
За индикациите, ризикот од употреба и несаканите дејства на лекот консултирајте се со Вашиот лекар или фармацевт!

 
ПРОСЛАВЕТЕ
12 Мај - Интернационален ден на медицинските сестри
Кренете чаша високо горе во име на сите оние кои неуморно и пожртвувано му го чуваат грбот на светот. 

ПРОЧИТАЈТЕ
ВНАТРЕШНИ КОНФЛИКТИ“ ОД КАРЕН ХОРНАЈ 

Книга за смирување на внатрешните конфликти и за пронаоѓање на вашиот спокој! Овде Хорнај ги опишува различните типови на личности и на конфликти. Укажува на тоа дека поголемиот број луѓе поминуваат низ различен број конфликти и дека сите употребуваат различни одбранбени механизми во однесувањето и во справувањето со сопствените немири.

 

 

ПОГЛЕДНЕТЕ
Филмот Incendies 
Филм што ќе ве освои уште од првата сцена, текот на настаните е невозможно да го предвидите, а крајот е маестрален. Ова е еден од оние филмови кои долго се паметат. Приказната се врти околу Jeanne и Simon, кои за да ја исполнат посмртната желба на мајка си, ќе мора да отпатуваат во нејзиниот роден град некаде во Средниот Исток. Таму ќе дознаат за нејзиното тажно минато и ќе откријат вознемирувачка тајна која ќе им го смени животот засекогаш.

 
ПРЕЗЕМЕТЕ
Мобилна апликација MyFitnessPal
Ако темата за масти на стр. 8 ве поттикна да обрнете внимание што точно консумирате, тогаш оваа апликација ќе ви биде од помош. Дизајнирана е да го брои калорискиот внес, да пресмета колку калории сте согориле и да ве мотивира со вежби. Штотуку си најдовте партнер за спортување, па што чекате?

 
 
 
 
 
 
 
Неколку совети за позитивни вибрации меѓу омилените ѕидови
Во карантин или не, домот е местото на кое со задоволство му се враќаме. Тоа е катче кое треба да нѐ ослободи од стресот што го акумулираме однадвор. Но, за да ви ги наполни батериите со позитивна енергија, погрижете се да не е токсичен. 
  
 
Загубете се меѓу зборови
Истражувањето на University of Sussex откри дека читањето го намалува нивото на стрес за неверојатни 68% - исто така го забавува срцевиот ритам, олабавувајќи ја тензијата во мускулите.  Затоа, одберете агол од која било просторија во домот и претворете ја во катче за читање. Сместете фотелја, фрлете едно кебенце во неутрален тон, ставете ваза со сушена лаванда и наредете неколку книги на подот. Самата реорганизација на книгите, понекогаш е доволна за да креирате атмосфера што повикува на читање. 

Поканете ја природата во домот 
Длабоката врска помеѓу луѓето и природата која е клучна за човековиот опстанок и благосостојба е и повеќе од легитимна. Затоа, актуелен е биофилија дизајнот или дизајн која ја имитира природата. Опкружување во кое се интегрирани екстериерот и ентериерот. Ваквиот дизајн особено се применува во канцелариите со цел да се зголеми продуктивноста и да се намали стресот меѓу вработените. Уште не ви е јасно! Канцеларија со вистинско дрво на средина или зелен ѕид креиран од вистински растенија. За почеток, претворете го балконот во мини џунгла. 

Сте чуле ли за Воздушни цвеќиња? Потребен им е само воздух за да преживеат, а одлично ќе ги украсат челните ѕидови во дневната.
 
Технологијата зад врата
Психотерапевтот Nancy Colier во својата книга The Power Of Off, вели дека начинот на кој луѓето ја користат технологијата подразбира мозок оптоварен со безброј мисли, но минимум размислување. Во превод, рационалното и продуктивно размислување е сведено на минимум. Решението? Не толку „паметни домови“. Приклучете го телефонот да се полни во ходник и тетирајте го како да е фиксен; лаптопот сместете го на маса како да е десктоп компјутер. Идејата е да ја сместите технологијата на места кои ќе ве принудат свесно да одлучите дали ќе ја користите. Нејзината употреба нека ви стане избор, а не навика.
 
Прочистете го воздухот природно
Истражувањето на Imperial College London откри дека загадувањето на воздухот ги брише сите придобивки стекнати преку спортување, особено оние што се однесуваат на белите дробови и срцето. Не залажувајте се дека сте безбедни дома - хемикалиите, гасовите и бактериите се заглавуваат по ходниците, најмногу во зградите, а тоа значи дека воздухот може да биде 5 пати позагаден во споредба со оној надвор, тврди СЗО. И тука на сцена настапуваат цвеќињата кои го прочистуваат воздухот. Алое вера, продуцира кислород во текот на ноќта; Ѓаволскиот бршлен го отстранува формалдехидот и бензенот во воздухот. 


27% се зголемиле пребарувањата, на Pinterest, за растенија кои го прочистуваат воздухот
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Чисти домови, чисти канцеларии, чисти улици, чисти раце, ни остана ли уште нешто за чистење? Секако, сето ова одново и одново и одново... Ваквата пракса мора да ни стане навика, како да се работи за миење заби. И додека едни чистат со готови средства за дезинфекција, има и такви кои се потпираат на традиционалните алтернативи како оцет и ракија. Дали вториве грешат?
Постојат некои ефикасни, природни алтернативи кои можат да послужат доколку залихите се потрошени, но во едно бидете сигурни, само готовите средства 100% ќе ги убијат бактериите.
Во случај да не успеете да најдете какво било специјализирано средство, тогаш одете на варијантите кои содржат активни состојки како хидроген пероксид и етил алкохол (етанол). Тие се најмалку токсични во однос на другите активни состојки. Па како тогаш се ефикасни? Етанолот ги оштетува клеточните мембрани и протеините. Оксидативните агенти, како хидроген пероксид, ги уништуваат мембраните и липидите. Во превод: Тие се доволно силни за да ги уништат бацилите.

Не секој алкохол има моќ да дезинфицира!
Ракијата не е доволно концентрирана за да ги убие бактериите, но други типови на алкохол (како етил алкохол, изопропил, етанол) имаат моќ да дезинфицираат при концентрација од 70%. Ако го растворите со вода – две третини алкохол и една третина вода – ќе добиете комплетно и ефикасно средство за дезинфекција. Но, ова сѐ уште не е идеално решение за чистење на големите површини во домот, бидејќи високата концентрација на алкохол значи и екстремно брзо испарување. Алкохолот е добар за пребришување ситни предмети како мобилен, далечинско, кваки. 
 
Што е со оцетот и лимоновиот сок?
Иако имаат антибактерски својства, сепак не се признати дезинфектанти. Нивните компоненти, oцетната и лимонската киселина, се користат како активни состојки во готовите средства. Но, разликата е во концентрацијата и pH вредноста – никој не цеди свежи лимони во производството. Зошто киселините се ефикасни? Дезинфектантите на база на киселина ја менуваат pH средината на микроорганизимите, ги кршат врските на нуклеинските киселини и влијаат на протеините. 

Пареата е природен ефикасен дезинфектант!
Всушност и болниците ја користат за дезинфекција и стерилизација. Пареата ги уништува микроорганизмите, ензимите и протеините. Не пеглајте по потреба, задолжително пеглајте на пареа ако ги сушите алиштата надвор. Не мијте на рака ако имате машина за садови!
 

Соодветна употреба за 100% ефикасност
Можете да се наоружате со сите моќни состојки, но залудно ако не ги користите според упатството. Генерално, тврдите површини треба да бидат исчистени со регуларно средство и вода пред да нанесете дезинфектант. Обрнете внимание колку треба да отстои средството, на потребната количина и дали треба да се плакне или не. Никако не користете ги средствата во комбинација, бидејќи се изложувате на опасни и отровни гасови. 
 
 
 
Дишете од моментот кога отворивте очи на овој свет и тоа за вас не претставува некоја специјалност?! Кога би можеле да дишете во вода...е тоа е веќе нешто, нели? Истово не го мислат луѓето кои сфатиле колкава смирувачка моќ може да имаат само три длабоки воздишки. Останатите, дишеме на автопилот несвесни за дополнителните придобивки што можеме да ги уживаме преку нашата вродена особина. 

Што вели теоријата? Дека постои силна конекција помеѓу нервниот систем и постојаното вдишување и издишување. При активирање на симпатичкиот нервен систем (одговорен за реакциите при вонредни и стресни ситуации), срцето започнува да работи забразно и доаѓа до покачување на крвниот притисок. Мозокот и скелетните мускули се полнат со крв, а телото е преплавено со адреналин и кортизол. Во овој момент, дишењето со полн капацитет од дијафрагмата ќе го стимулира парасимпатичкиот нервен систем, кој ќе го забави чукањето на срцето, ќе го симне крвниот притисок и ќе го пренасочи протокот на крв кон дигестивниот и репродуктивниот систем. Ова значи дека правилното дишење може да го прекине циклусот на адреналин и кортизол – одговорни за хроничниот стрес и главни предвесници на паничните напади. 

И така дојдовме до концептот на свесно дишење кој не подразбира ништо повеќе од тоа да обрнете внимание како дишете. Со оваа задача не треба да се оптоварувате во текот на целиот ден, доволни се само 10тина минути кои ќе ви го сменат животот. Зошто би го правеле ова?
Речиси сите ние сме заглавени во една хипер-штрек состојба која ни го наметна модерниот начин на живот, а по природа не сме дизајнирани да живееме така. Ако на ова ја додадеме и моменталната состојба со коронавирусот, не е зачудувачки што постојано нѐ води симпатичкиот нервен систем па нашето тело се однесува како да е под закана. Освен телото и  дишењето е во грч, па со сигурност се потпираме само на една третина од нашиот респираторен систем. 

Што треба да сториме околу ова? Едноставно е, да дишеме како кога бевме бебиња со полн капацитет од дијафрагма. Како старееме престануваме да дишеме длабоко и вдишуваме само во градите или абдоменот или потсвесно го задржуваме воздухот неколку секунди наместо да го ослободиме. 


Абдоменална техника на дишење 
Седнете во удобна положба со исправен грб и смирете се. Вдишете преку уста и пробајте да го наполните стомакот со воздух. Ставете ја раката на стомак за да бидете сигурни дека воздухот ќе стаса во него. Раката треба да се помести нагоре кога вдишувате и надоле кога издишувате. Издишете го воздухот за пократко време од вдишувањето. Кај медитацијата и јогата е обратно, издишувањето трае двојно подолго од вдишувањето. 

Да научите да дишете како што природата ве создала, сигурно нема да ви донесе штета, а промените можат да ви го сменат животот. Дишењето го поврзува телото со умот и токму затоа е решение за сите проблеми како депресија, анксизност, несоници. Преку него ќе се ослободите од емоциите без да бидете свесни за тоа. Плус, ветува општо подобрување на физичката состојба како зголемено енергетско ниво, зајакнување на имунитетот, подобра дигестија и ослободување на тензијата во мускулите. Запомнете, само 10 мин во денот!

Диши за сон 
Будни сте до 2 наутро? Вдишувајте преку нос 4 секунди, задржете го воздухот 7 секунди, а потоа издишете преку уста 8 секунди. Вака ќе го забавите срцето и ќе го активирате парасимпатичкиот нервен систем за максимум ефект. 
Збогум суви дланки
Редовното миење раце (заедно со седењето дома) е најефективна превенција од коронавирус! Точната препорака гласи: Рацете треба да се мијат темелно, најмалку 20тина секунди со цел да се спречи ширењето на бактериите.
Но, редовното миење и дезинфицирање на рацете на многумина им донесе сува и испукана кожа. Колку и да е благ сапунот, самата редовна пракса го загрозува бариерниот интегритет на кожата, бидејќи покрај бактериите, се измиваат и нејзините природни масла. 
Хидратацијата на дланките не е неопходна само од естетски аспект, кожата станува помалку ефикасна бариера против инфекции доколку е оштетена.

Мијте ги рацете со млака вода, бидејќи и со ладна и со жешка ризикувате да ги пресушите.
 

Подалеку од тврд сапун
Тврдиот сапун заменете го со хидратантен антибактериски течен сапун, особено ако страдате од егзема или дерматит. На овој начин истовремено ќе ги уништите бактериите и ќе се погрижите кожата да остане мека и мазна. Подеднакво добра алтернатива се и сапуните кои содржат состојки како шеа путер, алое вера, глицерин и ланолин. Ако течниот сапун не ви дава ефект на чисто, тогаш барем купувајте кремасти тврди сапуни. 

Загрејте малку маслиново масло, не директно на оган, туку во сад што ќе го ставите во жешка вода. Со млакото масло масирајте ги дланките. 

Кремот за раце е задолжителен 
Создадете пракса после после миење или гел за дезинфекција, да нанесувате крем за раце и тоа во подебел слој. Лосионите не се опција поради големото количество вода во составот, а бидејќи водата делува како магнет и ја привлекува онаа вода која се наоѓа во длабоките слоеви на кожата, логично е дека лосионот нема да делува како блокатор. Значи при користење лосион, водата лесно бега на површината на кожата од каде што испарува предизвикувајќи дополнителна сувост. 

Носете ракавици од 2 до 3 часа
Ракавиците се особено пожелни кога го чистите домот, бидејќи така ќе ја поштедите кожата од агресивните хемикалии присутни во средствата за чистење. Но, имајте на ум дека предолгото носење гумени ракавици несомнено ќе ја влоши состојбата со кожата. Оневозможена да дише, кожата ќе се поти, а потта ќе ја потенцира иритацијата. 

Темелно сушете ги рацете
Несоодветното бришење на рацете го забрзува сушењето на кожата, бидејќи при процесот на испарување на водата се одземаат и природните масла. Темелното сушење е клучно и за да се спречи трансферот на бактерии и вируси, бидејќи мокрите дланки го зголемуваат таквиот ризик. Најбезбедни за бришење се хартиените шамичиња за една употреба. Дома можете да се потпрете на памучните пешкири кои ќе ги менувате на 3 дена и ќе ги користите исклучиво вие. 
 

Меки дланки преку ноќ
Пред да си легнете, нанесете подебел слој вазелин и замотајте ги дланките со најлонска фолија, а потоа облечете волнени ракавици. 


Природна маска 
Промешајте малку овес со топло млеко и додајте маслиново масло, распоредете ја смесата на дланките, облечете гумени ракавици и дозволете им на состојките да делуваат 20 мин. 
 
 
 
За 60 минути, човекот во просек се допира за лице 23 пати

Некои помалку, некои повеќе, но сите го допираме лицето колку и да веруваме дека не е така. Студиите велат дека луѓето го допираат лицето 23 пати во рок од еден час – ова е голем проблем со оглед на пандемијата од Ковид-19.

Очите, носот и устата се главните порти за влез на кој било вирус, вклучувајќи го и Ковид-19. Од овие причини, здравствените авторитети советуваат да се воздржуваме од допири. И сега, како за инает ве чешаат очите или носот. На што се должи ова?
Некои допири се рефлексни, како кога ќе нѐ почеша или ќе нѐ здоболи нешто па сакаме да го допреме местото, бидејќи така ја намалуваме непријатната сензација. Трудете се да го контролирате овој инстинктивен одговор и наместо со прсти, почешајте се со рамото.
Допирањето на лицето за некои е навика слична како грицкање нокти, за некои тоа е начин преку кој ги контролираат емоциите како срам или страв, а има и такви кои се обидуваат да пратат невербална порака. Без глед на мотивот, треба да престанете веднаш!

 
Стоп совети

>       Наместо „не допирај го лицето,“ обидете се со фразата „ќе внимавам да не се допирам.“ Ако погрешите, тоа нека биде причина да ги измиете рацете и да почнете одново.

>      Окупирајте ги рацете на пример, вежбајте со топче или седнете врз дланките кога желбата ви е особено нагласена.

>       Соберете ја косата за да не биде изговор дека бевте принудени да се допрете. Носете очила за сонце за полесно да им одолеете на очите.

 
 
 
Месецов, мантрата за здрава и блескава кожа гласи:
Комбинирајте СПФ со антиоксиданси!

Ако ја научивте лекцијата дека СПФ 50 е задолжителен, дури и во зима, тогаш време е да скокнете на ниво плус кое подразбира подлабинска заштита на кожата од сонце. За вистински да ја заштитите кожата, а со тоа и да ја продолжите нејзината младост, обрнете внимание на два клучни фактори: УВ зраци и продукцијата на слободни радикали кои го уништуваат колагенот и еластичноста на кожата. И тука на сцена настапуваат антиоксидансите. 
1 чекор
Одберете го борецот
Постојат низа моќни антиоксиданси како витамин Е, зелен чај, ресвератрол присутен во грозјето. Но, дерматолозите се едногласни дека витаминот Ц котира на врвот на листата како докажано најефикасен антиоксиданс. Она што го издвојува витаминот Ц во однос на другите антиоксиданси, покрај капацитетот да се бори со слободните радикали, е неговата моќ да ја поттикнува продукцијата на природен колаген и да го редуцира настанувањето на темни сончеви дамки по кожата. 
Совет плус: Избегнувајте ги серумите кои комбинираат витамин Ц и СПФ фактор, бидејќи најчесто ваквиот состав не подразбира високо концентрирани антиоксиданси. Витаминскиот серум нека биде првиот чекор во режимот за нега на кожата, што значи со него стартувајте го утрото. 
 
2 чекор
Одберете го штитот
Ова е едноставно, сѐ што во треба е СПФ фактор! Стартувајте со фактор 30, но на плажа задолжително понесете 50. При изборот, не робувајте на брендот и цената, најважно е производот да обезбедува тројна заштита од УВА, УВБ и инфрацрвени зраци. 

За Нас

Ваш Аптекар, наменето да ги задоволи вашите потреби за квалитетни информации во врска со употребата на лековите и другите средства кои ги земате во аптеките. Ние се грижиме за вашето здравје и ќе ви обезбедиме интересни содржини кои директно ќе влијаат врз вашиот приод кон лекувањето и начинот на живот воопшто.

Следете не на Facebook

Newsletter

Внесете ја вашата е-пошта и навремено дознајте за сите новости и информации поврзани со Ваш Аптекар.