Изобилуваат со клучни витамини (А и Ц), минерали (железо и калциум), аминокиселини и протеини, а многу малку шеќер, што ги прави одлична ужина и за луѓето со дијабетес.

Мака

Коренот познат како мака е познат перуански зачин кој им дава суптилен земјен вкус на јадењата, а денес, во облик на прав, многумина го додаваат во смути. Овој корен е најпознат по тоа што има моќ да го поттикне либидото и да ги реши сексуалните проблеми – кај жените во менопауза и кај мажите кои се соочуваат со еректилна дисфункција или неплодност. Маката ќе ве преплави со енергија и ќе ве направи поиздржливи при стресни и напорни денови. Спортистите се потпираат на неа кога имаат напорни тренинзи, а студентите кога имаат за учење, бидејќи ја подобрува меморијата. Како богат извор на флавоноиди, таа позитивно влијае на расположението. Маката ги поттикнува природните антиоксиданти во телото, како глутатион и супероксид дисмутаза, кои се одлични противници на слободните радикали. Токму затоа, маката важи за одлична превенција од рак, срцеви заболувања, а успешно го регулира и крвниот притисок. Особено им се препорачува на жените во менопауза и на оние кои имаат полицистични јајчници, бидејќи го балансира нивото на естрогенот. 

Маџун

Гроздовиот слад е богат извор на витамини: Б1, Б2, Б3, Б6 и Ц; минерали: калиум, натриум, калциум, железо. Одлична здрава замена за белиот шеќер во топлите есенски напивки.
 
Ливчињата кои до скоро ги сметавме за обична трева, во себе кријат низа хранливи материи, а многу малку калории. Со само 34 г поточарка ќе ги задоволите дневните потреби за витамин К кој е неопходен за здрави коски. Поточарката, исто така, содржи витамин Е, А, Ц, тиамин, витамин Б6, фолати, магнезиум, натриум, железо и др. Речиси и да не постои растение кое содржи толку многу антиоксиданти, поради што поточарката се смета за врвна превентивна мерка од хронични заболувања како дијабетес, срцеви заболувања и рак. Бидејќи нејзиниот состав изобилува со фитохемикалии, таа докажано го намалува ризикот од појава на одредени типови рак. Не е за потценување ниту количеството витамин Ц што го содржи, затоа се препорачува нејзината редовна консумација во период на настинки, вируси или пандемии со цел да го зајакнете имунитетот. Поточарката има специфичен вкус кој одлично оди во комбинација со друг зеленчук или месо. Задолжително земете ја предвид, особено ако ви здодеа од марули – малку треба да изедете, а многу ќе добиете. 
  
Помалку од 1 милиграм, а прави чуда во организмот

За разлика од витамините, минералите се неоргански компоненти кои не се уништуваат при готвење. Макроминералите се неопходни во големи количества, околу 100 мг дневно, додека минералите во траги се неопходни во многу мали дози, честопати и помалку од 1 мг дневно. Овој пат фокусот го ставаме на вторите, бидејќи сѐ поголем е бројот на луѓе кои не ја внесуваат и онака малата доза. Според експертите, ова се должи на новите трендови во исхраната како избегнување на млеко или месо. Хроничен умор, когнитивно опаѓање, депресија – се само дел од симптомите предизвикани поради дефицит на минералите во траги. 
 

ЈОД -  Менаџер на тироидната жлезда
Семоќен минерал, клучен за невролошки развиток и нормално функционирање на тироидната жлезда. Без него, активниот тироиден хормон, тријодотиронин (кој е вклучен во метаболизмот, срцевите и дигестивните функции, мускулната контрола, коскеното одржување и мозочниот развој) нема да постои. Истражувањата покажуваат дека на луѓето им недостасува јод во исхраната, дел од вината се должи на млекото од растително потекло кое содржи само 2% од јодовата концетрација присутна во кравјото млеко. 
Каде го има?Во бело месо од риба и во млечни производи. Зачинувањето на храната со јодирана сол е одличен начин за да ги задоволите потребите. 
Доза?Целете на 0,14 мг дневно. Преголемите дози на долг рок може да имаат спротивен ефект врз тироидната функција. 200 мл млеко обезбедува 0,05-0,1 мг, а 100 г бакалар ќе ви обезбеди 0,19 милиграми јод. Во однос на суплементи, најдобра опција се мултивитамините кои содржат калиум јодид или натриум јодид. 
 

БАКАР - Согорувач на масти
Според истражувањето објавено во „Nature Chemical Body“, бакарот е неопходен за преработка на мастите. Во студијата од 2016 година, истражувачите откриле дека колку повеќе бакар имале испитаниците во нивниот организам, толку повеќе масти биле разградени – сѐ уште не е јасно на што се должи ова. Исто така, докажано е дека минералот ја поттикнува мозочната работа; дефицитот на бакар се поврзува со Алцхајмер.
Каде го има?Во сончогледот, индиските ореви, зелените маслинки и во морските плодови.
Доза?Целете на 1,2 мг дневно – 30 г индиски ореви и сте завршиле работа. Имајте на ум, големите дози може да предизвикаат стомачни болки, лошење, дијареја. Ако тие се задржат подолг период во организмот, може да ги оштетат црниот дроб и бубрезите.
 

СЕЛЕН - Чувар на имунитетот
Ако често настинувате или се обидувате да забремените, тогаш обратете се кај овој минерал. Селенот го поттикнува имунитетот и е клучен играч во процесот на формирање јајце клетки и фертилизација. Истражувањата велат дека 47% од жените слабо внесуваат селен. 
Каде го има?Бразилски ореви и јајца.
Доза?Во просек околу 0,06 мг дневно (0,075 мг ако доите), доза што ќе ја постигнете консумирајќи три бразилски ореви неделно (не дневно, како што многумина мислат). Бидете внимателни, преголемите дози водат до селенско труење, симптоми кои вклучуваат опаѓање на коса и дисколорации на кожата и на ноктите.
 

МОЛИБДЕН - Штит на црниот дроб
Минерал кој ќе ви се најде во моментите дозирани со многу алкохол. Алкохолот содржи сулфати кои го нагризуваат организмот. Молибденот е поддршка за ензимот наречен сулфит оксидаза, кој е клучен за конверзија на токсичните сулфити во поинертни сулфити, кои потоа телото ќе ги исфрли преку урината.
Каде го има?Растенијата кои растат над земја содржат поголеми дози во однос на оние кои растат под земја. Карфиол, компири, овес, грав.
Доза?0,065 мг, до кои ќе стигнете преку 100 г порција компири.
 
 

МАНГАН - Превенција од остеопороза
Есенцијален за здрави коски, а според студиите спроведени од „Универзитетот на Калифорнија“, го забавува процесот на намалување на коскената маса (кој стартува во 30-тите) кога се консумира во комбинација со калциум, цинк и со бакар. Манганот го активира ензимот гликозил-гидролаза, ензим неопходен за формирањепротеогликани молекули присутни во‘рскавицата. 
Каде го има?Чајот е наједноставен извор, но ако не сте љубител на билките, тогаш јадете овесна каша со цимет исо каранфилче.
Доза?Целете на 3 мг дневно. Една или две шолји чај се сосем доволни.

ХЕЛДА

Можеби не може да се пофали со многу витамини, но за разлика од другите житарки, содржи многу повеќе минерали како магнезиум, бакар и манган. Иако хелдата не е житарка, туку семе од овошје. Покрај нејзините антиоксидативни својства, особено е барана поради капацитетот да го модерира нивото на шеќер во крвта, па претставува здрав избор за пациентите со дијабетес тип 2. Како одличен извор на растителни влакна, консумирајте ја при какви било стомачни тегоби или дијареја. Не содржи глутен и затоа е одлична антиалергена намирница за бебињата, но и за болните од целијакија. Особено е добра за повозрасните, бидејќи го штити срцето. Нејзините сварливи протеини се одлична замена за месо. 
Зеленчук со ниска енергетска (93% составен од вода), но висока нутритивна вредност. Најмногу содржи калиум, фосфор, калциум и магнезиум, витамин Ц и Б6. Древните Кинези го користеле како лек против сува кашлица, чиреви и отоци. Тие верувале дека аспарагусот ги намалува болките во нозете, па го ставале и во геловите за туширање. Тој е признат диуретик и најбогат извор на флавоноидот рутин,кој го намалува холестеролот, го снижува крвниот притисок и ги зајакнува ослабените капилари. Консумирајте го при долготрајна и напорна мозочна работа. 
ЧИПС ОД ЦВЕКЛО
Вистинска енергетска ужина благодарение на високото присуство на Ц витамин и железо кои истовремено ќе го зајакнат имунитетот и коските. Фитонутриентот беталаин, што ќе ви ги бојадиса прстите во розово, е одличен за детоксикација.

ЧИПС ОД СЛАДОК КОМПИР
Содржи енормни количини витамин А - добар за видот, витамин Ц и витамин Е - одлични за кожата. Плус, растителни влакна и антиканцерогени фитонутриенти, помалку калории и јаглеродни хидрати. 

ЧИПС ОД КЕЉ
Ги содржи витамините А, Ц и Б6и минералите калциум, калиум, железо, манган, бакаркако и каротеноиди и хлорофил. Содржи лутеин и зеаксантин, кои го чуваат здравјето на очите.Калциумот во кељот може да се апсорбира дури за 30% повеќе, за разлика одонојво кравјото млеко.
 
НАЧИН НА ПОДГОТОВКА
Загрејте ја рерната на 175 степени. Исечкајте го зеленчукот на крукчиња, резанките нека бидат потенки. Оставете ги да се исушат или избришете ги со кујнска крпа. Пропрскајте ги со маслиново масло, ќе бидат похранливи и уште покрцкави. Наредете ги во тава обложена со хартија за печење, поросете ги со морска сол и корисни хранливи зачини.

ЗАЧИНЕТЕ СО:

  1. КУМИН
Земјениот азиски зачин е вистинско изненадување за вишокот масно ткиво.
  1. ПАРМЕЗАН
Ќе ја олесни дигестијата и апсорпцијата на непослушните каротеноиди.
  1. ПИКАНТЕН ЦРВЕН ПИПЕР
Го забрзува метаболизмот, плус е одличен афродизијак.
 
Дозволено е чаша пиво!
Единствениот алкохолен пијалак што не содржи масти, холестерол и има многу ниско ниво на јаглеродни хидрати. Според истражувањата на The Journal of Science and Food Agriculture, пивото содржи ксантхохумол, флавоноид кој спречува остеопороза.
 

За Нас

Ваш Аптекар, наменето да ги задоволи вашите потреби за квалитетни информации во врска со употребата на лековите и другите средства кои ги земате во аптеките. Ние се грижиме за вашето здравје и ќе ви обезбедиме интересни содржини кои директно ќе влијаат врз вашиот приод кон лекувањето и начинот на живот воопшто.

Следете не на Facebook

Newsletter

Внесете ја вашата е-пошта и навремено дознајте за сите новости и информации поврзани со Ваш Аптекар.