БУНГУР

Исклучително богат со растителни влакна кои ја подобруваат дигестијата, како и протеини кои ја одржуваат мускулната маса и коските. Изобилува со магнезиум, минерал што го намалува заморот и го штити нервниот систем. 

КИВАНО

Овој интересен плод со потекло од Африка, обединува неколку вкусови, како банана, киви, диња, лимон. Зад неговиот бодликав изглед се крие цела една ризница од витамини – Ц, А, Б6 и минерали – магнезиум, железо, цинк, калциум, калиум, фосфор. Неговиот состав се базира на вода и многу малку калории, јаглеродни хидрати и масти. Речиси 16% од калориите доаѓаат од протеините (кивано од 209 г содржи 3.7 г протеини) што е релативно многу во однос на други плодови. Поради високото присуство на антиоксиданти, киваното е одличен сојузник во борбата против хронични заболувања како дијабетес, срцеви заболувања и одредени типови рак. Семките на плодот, кои се јадат, го снабдуваат телото со витамин Е, кој заедно со витаминот А, Ц и лутеинот, го прават киваното одлична антивоспалителна бомба. Киваното задоволува околу 13% од дневната потреба за железо кое во комбинација со витаминот Ц, промовираат соодветна продукција на хемоглобин во црвените крвни зрнца и на тој начин обезбедуваат транспорт на кислород меѓу клетките.  
Што да јадете за да го вратите балансот во телото после миксот од благо, кифлички, руска салата, газирани и алкохолни пијалаци?
 

ПОЈАДОК
Овесот помага да се неутрализира киселоста поттикната од алкохолот и разновидната храна. Направете овесна каша со банана за да го надоместите загубениот калиум; течности за да го хидратирате телото и зелен чај за да му дадете енергија.


РУЧЕК
На телото му се неопходни електролити да ги надомести загубените течности, особено ако сте претерале со алкохол, кафиња и останати дуеретици. Супата (без разлика дали е зеленчукова или има месо) ќе ве обезбеди со натриум и ќе ве снабди со доволно течност. 

УЖИНА
Варено јајце - од причина што содржи цистеин, киселина која ќе го разгради алкохолниот шеќер и етанолот. Комбинирајте ги со крекери, бидејќи нивните јаглеродни хидрати ќе го доведат во нормала нивото на шеќер во крвта. 

ВЕЧЕРА
Антивоспалителните масти во лососот можат да ја забават продукцијта на простагландин, хормон кој го нагласува мамурлакот и тешкотиите од масната храна. Напијте се вода со ѓумбир ако се чувствувате подуено и ви се гади од помислата да јадете. 
 
 
Печурки
Содржат селен, одличен антиоксидант кој ги штити клетките од оштетување и на тој начин го поттикнува имунитетот. 

Кисело млеко
Ќе ве држи сити подолго време, бидејќи изобилува со протеини (20 г во 1 шолја). Плус, ќе ве расположи во тмурните зимски денови, бидејќи ги намалува симптомите на депресија. 

Бел грав
Ги задоволува протеинските потреби подеднакво како и месото – 1/2 шолја содржи 9 г протеини и 7 г растителни влакна. 

Трупка
Изобилува со витамин Ц и растителни влакна и помалку од 20 калории во 1/2 шолја. Го штити срцето, а го намалува и ризикот од рак, благодарение на сулфорафанот кој ѝ дава горчлив вкус.

Лук
Одличен сојузник против бактериите и вирусите, благодарение на алицинот – активната сулфурна компонента што ја содржи.
 
 
 
Модерната и здрава замена за чипс гласи суво овошје. Но, колку овој сладок деликатес е безбеден?
 
Исто како и свежото, така и дехидрираното содржи витамини кои делуваат како антиоксиданти. Но, поради недостигот на вода, составот е далеку поконцентриран. Тука мислиме на растителните влакна, кои колку и да се добри, може да предизвикаат подуеност и грчеви. Сувото овошје содржи и повеќе шеќер, што значи и повеќе калории. Дури и незасладеното суво овошје содржи шеќери кои во големи количества тешко се преработуваат. Сулфатите(вообичаенконзерванс) знаат да предизвикаат главоболки и дијареја. Ако го јадете во умерени дози, сувото овошје со сигурност ќе ве одвлече од помалку хранливите ужини. За да не ја изедете цела ќесичка, купувајте од оние зачинети со чили.  
 
Мудри залци...
...за сувото овошје да не го вознемири стомакот

ПИЈТЕ ВОДА
Како катализитори на дигестијата, растителните влакна за кусо време ќе ве одведат во тоалет. Но, ако сте дехидрирани, тие ќе ја впијат секоја течност во организмот. Резултатот? Констипација. 

ДЕФИНИРАЈТЕ ГИ ПОРЦИИТЕ
Раздвојте го овошјето во различни кутии, по две парчиња од големите овошја (кајсии, праски, јаболка) и две супени лажици за ситните (малини, капини, брусница). Кесата однесете ја во кујна.

ВНЕСЕТЕ ПРОТЕИНИ
Кога омилената ужина ја комбинирате со протеини или некој извор на масти, како јатки или грчки јогурт, со сигурност ќе ги задоволите сетилата, па помали се шансите да претерате со шеќерните опции.
Иако жените се почесто во кујна, мажите веруваат дека се подобри готвачи, а најмногу милуваат да го коментираат хаосот што сте го приредиле. Но, со овие совети ќе бидете поуредни и побрзи домаќинки. Но, не за да им се докажувате ним, туку за да ви остане време за кафе со пријателките. 
 
Во трка со времето
Мали трикови на големите готвачи
1. Немате време да го исечкате месото? Не грижете се, едноставно исчукајте го. Оваа техника за подготовка на шницли, го забрзува времето што е потребно за месото да се зготви и плус овозможува порамномерно печење, а функционира за кој било тип на месо. Не губете време да го барате толчникот, едноставно ставете го месото во една ќесичка за замрзнување и удрете со тавата. Ем ќе заштедите време, ем ќе се ослободите од стресот. 

2. Многу домаќинки прво го мијат зеленчукот, па го лупат и на крај го сечкаат. Не дека е погрешно, но по лупењето станува некако неизбежно уште еднаш да го премиете, нели? Затоа, веднаш преминете на главната цел, излупете го или исчистете го зеленчукот од непотребните листови кои секако се најнечисти. За да не мора темелно да го миете, потопете го во сад со вода во кој ќе ставите алкохолен оцет или сода бикарбона.

3. За да го скратите времето потребно за да зоврие водата за тестенини, избегнувајте ги длабоките тенџериња. Место нив, обидете се со пошироко и поплитко тенџере. Не грижете се, тестенините ќе се сварат и во помалку вода, иако, секогаш можете и да доставите ако се сомневате дека не се варени. Но, во едно бидете сигурни – водата побрзо зоврива во поголема површина, а не во подлабока. 

4. Кога станува збор за исхраната, децата знаат да бидат непредвидливи и место вашиот избор за ручек, да побараат да јадат нешто сосем друго. Не паничете, ако втората опција подразбира печење или варење, едноставно сечкајте ги намирниците поситно и потенко, и готови сте за помалку од час.

5. Загревањето на рерната е одличен трик за да го скратите времето за печење, но за плус минути, ставете ја и тавата да се загрее. Кога ќе го ставите зеленчукот, месото, или што и да готвите, тоа што ќе падне на дното ќе почне да се пече истовремено со намирниците кои се изложени директно на топлиот воздух. Плус, на овој начин ќе добиете рамномерно печење.

6. Ако сте од оној тип домаќинки кои избегнуваат затоплување во микробранова, имаме идеја како да заштедите време, но и електрична енергија. Наместо да ги затоплувате замрзнатите кифлички во тава, за која треба време да се загрее, постелете хартија за печење директно на решетката од рерната и озгора наредете ги кифличките. 
 
Паметно складирање
Начинот на кој ја замрзнувате готовата, полуготовата или свежата храна, прави голема разлика. Кога веќе потрошивте време да складирате, погрижете се храната да заврши во тавата, а не во кантата за отпадоци. 

1. Овошјето и зеленчукот кои создаваат етилен (гас) како јаболка, банани, домати, треба да се чуваат одделно од оние кои се чувствителни на етилен како карфиол, моркови и листестиот зеленчук. Ваквата разделба подразбира подолг рок на траење за сите овие намирници. Направете една брза проверка на ладилникот за длабоко замрзнување и направете нова распределба.

2. Оние садови за правење коцки лед? Не можете да верувате колку време ќе ви заштедат. Одлични се за складирање на блендирано овошје кое ќе го користите за смути.Наутро, само ставете ги во чаша топло или ладно млеко и тие ќе се стопат. Одлични се и за замрзнување сосови за паста како песто или бујон кој ќе ви послужи да го збогатите вкусот на многу јадења. Едноставно, ставете неколку коцки во тава или тенџере во кое се готви месо и сте го зачиниле јадењето со еден потег.

3. Садот за складирање храна чиј капак не пропушта воздух е нешто што задолжително мора да го имате во кујна. На тој начин, ќе ја одржите свежината на храната бидејќи таа нема да се исуши, да се разводни или да го апсорбира мирисот од ладилникот. Стаклените садови се најуспешни во оваа задача, плус, безбедни се и за во ладилник и за во рерна. Лесно се мијат, не замирисуваат и не задржуваат дамки како пластичните. 
Изобилуваат со клучни витамини (А и Ц), минерали (железо и калциум), аминокиселини и протеини, а многу малку шеќер, што ги прави одлична ужина и за луѓето со дијабетес.

Мака

Коренот познат како мака е познат перуански зачин кој им дава суптилен земјен вкус на јадењата, а денес, во облик на прав, многумина го додаваат во смути. Овој корен е најпознат по тоа што има моќ да го поттикне либидото и да ги реши сексуалните проблеми – кај жените во менопауза и кај мажите кои се соочуваат со еректилна дисфункција или неплодност. Маката ќе ве преплави со енергија и ќе ве направи поиздржливи при стресни и напорни денови. Спортистите се потпираат на неа кога имаат напорни тренинзи, а студентите кога имаат за учење, бидејќи ја подобрува меморијата. Како богат извор на флавоноиди, таа позитивно влијае на расположението. Маката ги поттикнува природните антиоксиданти во телото, како глутатион и супероксид дисмутаза, кои се одлични противници на слободните радикали. Токму затоа, маката важи за одлична превенција од рак, срцеви заболувања, а успешно го регулира и крвниот притисок. Особено им се препорачува на жените во менопауза и на оние кои имаат полицистични јајчници, бидејќи го балансира нивото на естрогенот. 

За Нас

Ваш Аптекар, наменето да ги задоволи вашите потреби за квалитетни информации во врска со употребата на лековите и другите средства кои ги земате во аптеките. Ние се грижиме за вашето здравје и ќе ви обезбедиме интересни содржини кои директно ќе влијаат врз вашиот приод кон лекувањето и начинот на живот воопшто.

Следете не на Facebook

Newsletter

Внесете ја вашата е-пошта и навремено дознајте за сите новости и информации поврзани со Ваш Аптекар.