Подаруваме книга во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа.

 

Насоки:

Like на нашата facebook страница Ваш Аптекар, споделете ја објавата и една од темите објавени од 27.03 до 03.04.2020 , во коментар означете - тагнете пријател/ка и напишете  #ЗаштитиСе #СедиДома

 

 

Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме на 03.04.2020 по случаен избор.

Подаруваме 5 примероци од книгата "Патот на Љубовта" од Орисон Цвет Марден, во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа. Како што најавивме во последниот печатен број 32.

 

 

Насоки:

Like на нашата facebook страница Ваш Аптекар, споделете ја објавата и една од темите објавени од 06.03 до 24.03.2020, во коментар означете - тагнете пријател/ка и напишете ја последната објавена тема во делот СПОРТ објавена на сајтот и во последниот број 32 Ваш Аптекар. 

 

 

Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, 5-те примероци ќе ги подариме на 24.03.2020 по случаен избор.

Мигрена

> Дали знаевте? Мигрената е шеста на список болести кои го онеспособуваат човекот.

> Во просек, 1 од 4 жени ќе искусат мигрена во животот. 

Членството на страдалници од најтешкиот облик на главоболка која буквално го онеспособува човекот, брои 30 милиони и тоа поголем број се жени. Како да си помогнете?

 


Мигрената е главоболка која го онеспособува човекот во секоја смисла на зборот, а најмногу се чувствува во пределот на слепоочниците, челото и очите. Речиси е невозможно превентивно да делувате врз неа или да ја намалите болката штом настапи. При соочување со симптомите – мачна главоболка, гадење, чувствителност на светлина, мирис и звучни дразби – сѐ што луѓето можат да направат е да се скријат под јорган и да чекаат да помине, а тоа може да трае со часови, па дури и со денови.

Сето ова се должи на тоа што сѐ до неодамна, беше речиси невозможно да се воспостави контрола над оваа состојба. Лекарствата создадени за третирање на други состојби (како бета блокери, антидепресиви и лекови против воспаление) честопати се користат во случај на мигрена. Но, проблемот е тоа што овие лекови не делуваат кај секого, а честопати предизвикуваат и несакани негативни ефекти како умор, низок крвен притисок и намалено либидо. Друг проблем е тоа што речиси е невозможно да се предвиди дали некој лек ќе делува на пациентот, а доколку делува, дали тој ќе го направи зависен.


Нов лек за мигрена?

Што значајно се разви во однос на третирањето на мигрената во последните 20 години? Станува збор за нова класа лекови наречени калцитонин, генетски поврзан пептид, моноклонско антитело или CGRP mAbs. Овој лек се инјектира еднаш месечно и е првиот медикамент креиран за да превенира мигрена. Лекот помага без разлика дали страдате хронично (повеќе од 15 дена поминати со главоболка во месецот) или страдате одвреме-навреме. 

Лекот функционира така што ја намалува активноста на CGRP, протеин инволвиран во пренесувањето на мигренската болка. Како резултат, останатите придружни симптоми на мигрената, како воспаление и потекување на крвните садови, е малку веројатно да се случат. Според неодамнешните студии, по редовното консумирање на лекот во период од три месеци, многу пациенти забележале двојно намалување на деновите поминати со главоболка. 

 

Преиспитајте ги поттикнувачите

Она што со сигурност делува кај мигрената е избегнување на нештата што ја предизвикуваат иако нејзиниот почеток најчесто е комбинација од неколку фактори. Дијапазонот на поттикнувачи е навистина голем, почнувајќи од храна како старо сирење, алкохол, чоколада, кофеин, цитрусни овошја, сушено месо или риба, јаткасти плодови, диета, несоница, депресија, замор, силни мириси, силни звуци, интензивна светлина, менструален циклус, временски услови. Замислете, едно опуштање со филм до доцна во ноќта за некои луѓе следниот ден може да донесе темни облаци.   

Ако ги избегнувате оние преслатки варијанти на десерти поради неизбежната мигрена што следува по уживањето во нив, имаме добри вести: некои вообичаени поттикнувачи како чоколадата, најверојатно не ја поттикнуваат мигрената како што мислевме досега – се вели во последните истражувања. Прашањето е зошто овие задоволства ги бие лош глас? Почетокот на мигрената започнува со нагласена желба за храна и луѓето најчесто посегнуваат по благо, објаснува д-р Питер Годзби, професор на Колеџот „Кингс“ во Лондон. Кога, кратко потоа, ќе нападне мигрената, логично е пациентите да ја обвинат чоколадата – на овој начин се формирала таа ментална врска што е сосем погрешна. 

Следете ги симптомите за подобро да ја разберете сопствената мигрена и да заклучите дали поттикнувачот на кој се сомневате е легитимен, предлага д-р Годзби. Штом ги идентификувате вистинските поттикнувачи, не е пожелно 100 проценти да ги избегнувате. Зошто? Бидејќи на тој начин ризикувате да станете пречувствителни на нив лесно потпаѓајќи на главоболка, смета д-р  Пол Мартин, директор на Истражувачката школа по психологија во рамки на Австралискиот национален универзитетски колеџ за здравје и медицина. Неговото решение: зголемувајте ја толеранцијата преку пролонгирано, контролирано изложување. Да претпоставиме дека ниското ниво на шеќер во крвта ви поттикнува главоболка? Ако строго внимавате вечерата да ја консумирате во 19:00 часот, пробајте да ја поместите неколку минути поназад.  

 

Лекот е во вашата глава!

Според една мала студија, луѓето кои медитираат имаат пократки, помалку болни и поретки главоболки. Нема штета да проверите, нели? Медитацијата го намалува стресот кој е број еден поттикнувач на мигрена, смета Ребека Ервин Велс, професор по неврологија во Училиштето по медицина „Вејк форест“. Според неа, можно е медитацијата да поттикнува невробиолошки промени во мозокот кои влијаат на начинот на кој ја процесираме болката. Друга теорија: штом луѓето се научат да живеат со болката, помали се шансите да прават драма од неа (од типот: „Оваа главоболка нема никогаш да помине!“), а паничењето само ја продлабочува болката. Истражувачите се обидуваат да откријат колку точно е потребно да практикувате медитација, и во кој облик, за да постигнете најголем бенефит, но се сомневаат дека таа може да делува и по неколку сесии. Една опомена за почетниците, потпирањето врз сопствената умественост го поттикнува стресот, бидејќи одеднаш станувате свесни за неа. 


Спортување, да или не?

Редовното спортување може да ја контролира мигрената или да го намали нејзиното траење, откриваат неодамнешните истражувања, иако досега ги обвинувавме салите за вежбање. Додека вежбате, телото лачи невротрансмитери кои прават да се чувствуваме добро, станува збор за „убијците“ на болка како бета-ендорфин и анандамид. Вежбањето само по себе го намалува стресот и помага при несоници (двајца големи поттикнувачи). Целете на две до три кардио-сесии во неделата. Задолжително загрејте се пред тренингот, во спротивно ризикувате да ве заболи глава. Ако за вас вежбањето е еден од потткнувачите на мигрена, не откажувајте се веднаш, пијте многу вода (дехидрацијата ја влошува болката) и внесете ужина богата со протеини за да одржите стабилно нивото на шеќер во крвта.

 

Дали мојата главоболка е мигрена?

Околу 20% од луѓето кои страдаат од мигрена, пред појавата на првите симптоми добиваат знак во вид на аура. Тие гледаат светлина што трепка, брановидни линии или точки или, пак, им се заматува видот. Некои луѓе чувствуваат чуден мирис или вкус или се сонливи. 24 часа пред почетокот на мигрената, настапува промена во расположението (возбуда, депресија, нервоза).


Прва помош – совети

  1. Легнете во темна соба
  2. Ставајте топли или ладни облоги
  3. Масажа на болните места
  4. Една, но само една кофеинска напивка
  5. Мирисајте или нанесете масло од лаванда, ѓумбир или пеперминт 

 

> 20 проценти од луѓето кои заболуваат од мигрена, истовремено страдаат од депресија

> 5% од децата се соочуваат со мигрена. Секое покачување на температурата за 5°C, го зголемува ризикот од појава на главоболка за 7,5%.

 

 
 

30% од македонското население се соочува со алергија предизвикана од полен, и бројот од година во година расте. 

Од 11:00 до 18:00 часот, концентрацијата на поленови честички е најголема, затворете се дома и затворете ги прозорците. 

Луѓето наоружени со шамичиња во пролет имаат само една мака – алергија од полен! Ново е тоа што под радарот се провлекуваат низа симптоми, објаснети подолу, кои го загрозуваат и онака загрозеното секојдневие. 

 

Црвени очи, растечен нос, кивање, кашлање? Нажалост, за многумина доаѓањето на пролетта не е проследено со расцрцорени птици, туку со шмркање и кивавица. Да, обвинете ги алергиите кои од година во година земаат сѐ поголем замав, дури и меѓу децата. Интересно е тоа што се проширува и листата на симптоми предизвикани од разлетаните поленови честички. Многу од манифестациите што ги доживуваат луѓето се поврзани со алергија иако до сега не сме биле свесни за тоа. 

Ако земеме предвид дека сезоната на полен станува сѐ подолга и поинтензивна, благодарение на порастот на температурите (читај: климатски промени), вашето страдање ќе биде покомплицирано и подолго од кога и да било претходно. Едно е сигурно – невозможно е да ја спречиме неизбежната поленова експлозија, затоа, ајде да видиме како да делуваме превентивно за да можеме да уживаме во пролетта како што доликува.


УМОР

При вдишување на поленот, телото лачи материи кои предизвикуваат воспаление што само по себе е доволно за да ве исцрпи. Но, овие воспалителни медијатори ја зголемуваат и продукцијата на слуз, што предизвикува затнување, а со тоа го отежнува дишењето. Вака, полека но сигурно ќе дојдете до немирни и непреспиени ноќи поминати во чистење нос кои ќе ве преморат. 

>Превенирајте: Користете ОТЦ спреј за нос на база на кортикостероид за да влијаете и на воспалението. Ако, сепак, се одлучите за антихистамин, одберете непоспана формула, бидејќи голема е веројатноста да се чувствувате замелушени цел ден иако лекот го користевте ноќта. Можеби вашата општа состојба е добра, но мозокот, сепак, нема да работи со полн капацитет.

 


ЧЕШАЊЕ ВО УШИТЕ, УСТАТА ИЛИ ГРЛОТО

Дали чувствувате пецкање или скокоткање во грлото откако ќе помирисате одредени овошја или зеленчук? Ако страдате од поленска треска, голема е веројатноста да се соочувате со орален алергиски синдром. Суштината: имуниот систем не може да направи разлика помеѓу поленовите протеини присутни во растенијата надвор и слични на нив присутни во составот на намирниците што ги набавувате. Кога ја внесувате храната, носните патишта и оние во грлото се возбудуваат, при што доаѓа до манифестација на типичните, пролетни, алергиски симптоми како кивавица. 

>Превенирајте: Водете сметка кога започнува чешањето за да идентификувате која намирница има најголеми шанси да поттикне реакција, а потоа одбегнувајте ја, ако ништо друго, барем во сурова форма. Можеби нема да треба целосно да се откажете од неа, бидејќи со готвењето се уништуваат алергените протеини. Некогаш е доволно само да ја отстраните лушпата, бидејќи тука концентрацијата на иритантните протеини е највисока. 


Во кревет со непријателот?

Поленот се лепи за косата преку ден, а паѓа на перницата и на лицето навечер. За да си обезбедите мирна ноќ, или сменете ја навлаката или измијте ја косата. Чистете го домот почесто и обувките чувајте ги пред врата.

 

ПОТЕЧЕНИ ПОДОЧНИЦИ

Кога очите ќе примат голема доза полен, телото ќе почне да лачи хистамин, хемикалија која го поттикнува протокот на крв во таа регија. Благодарение на дополнителните течности, доаѓа до потекување на подочниците и на носните патишта. Отокот и затнувањето ја опструираат циркулацијата, па крвта се собира околу очите.

>Превенирајте: Нанесете ладни облоги – стар, но ефикасен лек. Потопете пешкир во ладна вода и нанесете го врз затворени очи околу дваесетина минути за да ги стесните крвните садови. Но, изведувајте го ова стоејќи, не лежејќи, бидејќи гравитацијата ќе ви помогне да ја дренирате крвта насобрана околу очите. За да ја третирате алергијата, набавете антихистамински капки за очи кои ги блокираат хистаминските рецептори во очите, а ќе забележите и намалување на отоците. Почнете да ги користите една до две недели пред да настапи очекуваната алергија и продолжете до крајот на сезоната. 

 

ЧУВСТВИТЕЛНИ ЗАБИ

Затнувањето на максиларните синуси, сместени во внатрешноста на секоја од јаболчните коски, прави притисок на нервите на забите на горната вилица.

>Превенирајте: Антивоспалителен стероиден спреј за нос би требало да ја намали болката во забите, на тој начин што ќе го олабави притисокот предизвикан од затнатите синуси. Но, ова важи само во случај кога чувствителноста на забите е навистина предизвикана од затнувањето. Воспалените носни шуплини се одлична почва за развој на бактерии, затоа ризикот од синусни инфекции е висок. Всушност, необјаснивата забоболка е знак дека алергијата прогресирала и дека е неопходен антибиотик. Појдете на лекар!


БОЛКА ВО СТОМАК

Сосем нормално е човекот да голта една четвртина слуз дневно. Кога слузта се наталожува во задниот дел од грлото, а носот, грлото и синусите константно ја продуцираат, тогаш и стомакот ќе се соочи со побогата порција (знаеме, грозно е). Стомакот е особено чувствителен во вечерните часови, бидејќи ноќното дишење ја згуснува слузта, па дигестивниот систем има тешкотии да ја преработи. 

> Превенирајте: Солената вода е решение, бидејќи ги чисти носните патишта и ја разводнува слузта, па таа е помалку густа и полесно се чисти. Користете дестилирана, филтрирана или превриена вода (никако од чешма) за да го исчистите делот од спрејот што влегува во нос, пред секое користење. 

 

ДИЛЕМА: Алергиска или обична настинка?

Обичната настинка трае околу една недела, проследена е со температура и кашлица и најчесто е присутна во зимските месеци. Алергиската настинка се појавува во пролет и трае со недели, па и месеци, и ретко кога е проследена со температура. Кај неа, кулминацијата се случува во определен дел од денот, секој ден. 


Не е виновна само природата!

Дабот, јасенот, брестот, леската, евлата, брезата, врбата, тревата... По најново, на списокот поттикнувачи додадете го и аерозагадувањето! Поточно киселите радикали, бензоатите, сулфатите или со еден збор – издувните гасови коишто ја оштетуваат респираторната слузница олеснувајќи им го влезот на алергените. 

 

 

Брза храна = брза депресија
Одамна знаеме дека храната влијае на расположението, но новите истражувања со потекло од Австралија, сугерираат дека блискоста до рестораните за брза храна влијае на менталното здравје. Во еден експеримент, истражувачите откриле дека луѓето 
 
кои имаат лесен пристап до брза храна, поверојатно е да страдаат од депресија за разлика од луѓето од соседниот остров кои консумираат исклучиво морски плодови и риба. 
 
Ноќта е за одмор!
Дали знаевте дека човечкото тело е почувствително на стрес навечер? Главната причина е намалената продукција на кортизол, стрес хормон кој ни помага да излеземе на крај со стресната ситуација. Лошиот мејл нека почека до утре!

Срамот не се дави во алкохол 
Не е некоја нова вест дека срамежливите луѓе пијат по некој чаша алкохол за да се пресрамат во дадени ситуации, на пример, кога се додворуваат. Но, истражувачите лоцираа проблем  наредниот ден, бидејќи кај овие луѓе бил забележан пораст во анксиозноста.

Свежа брокола против рак на мочен меур
Идеален природен лек за луѓето коишто боледуваат од рак на мочен меур е свежата брокола, од причина што ја намалува стапката на смртност дури за 43%. Ова се вели во студијата што траела цели 8 години, а во неа биле вклучени повеќе од 230 пациенти. Научниците подеднакво го испитувале ефектот на свежата и сварената брокола врз ракот на мочниот меур, при што било потврдено дека суровата има далеку поголем ефект врз болеста. Броколата содржи висок процент на изотиоцијанат, соединенија кои имаат силно антипролиферативно дејство врз клетките на ракот. Тие се уништуваат при варењето.

547 дена– потребно време за една мајка повторно да се чувствува секси
Испуканитебрадавици и мирниот сон се далечно минато откако добивте бебе? Не треба многу за „свежите“мајки да се уверат дека животот никогаш повторно нема да биде ист. Но, научниците го тврдат спротивното. Тие пресметаа дека се потребни 18 месеци (547 дена) за една мајка повторно да се почувствува како жена. 
Во истражувањето биле вклучени 3 илјади жени од Британија, од кои две третини се изјасниле дека се чувствуваат дебело и неатрактивно по породувањето. 
6 од 10 жени тврдат дека доживеале крах на нивната самодоверба откако виделе дека не ги собира во старите алишта, додека 39% се чувствуваат неатрактивно во сѐ што ќе облечат. 
Една четвртина од испитаниците признале дека секојдневно се натпреваруваат со останатите мајки со тоа којапобрзо ќе успее да намали тежина по породувањето.
Но, недостигот на шминка и парфем не значи дека нема да бидете среќни. Мајчинството ги менува приоритетите во животот, токму затоа 9 од 10 жени изјавиле дека повеќе работата не делувала толку важна како порано, додека 79% воопшто не сакале да се вратат на работа.
 
 
 
 

Подаруваме книга во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа.

 

Насоки:

Наместо Like на нашата facebook страница Ваш Аптекар, споделете ја објавата и една од темите објавени од 24.02 до 02.03.2020 , во коментар означете - тагнете пријател/ка. 

 

 

Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме на 02.03.2020 по случаен избор.

 

Подаруваме книга во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа.

 

Насоки:

Наместо Like кликнете "срце" на  Ваш Аптекар, споделете ја објавата и една од темите објавени од 14.02 до 21.02.2020 , во коментар означете - тагнете пријател/ка. 

 

 

 

Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме на 21.02.2020 по случаен избор.

 

Подаруваме книга во соработка со издавачката куќа Ѓурѓа.

 

Насоки:

Like на  Ваш Аптекар, споделете ја објавата и една од темите објавени од 21.01 до 31.01.2020, во коментар означете - тагнете пријател/ка и напишете го слоганот на Ваш Аптекар. 

Слоганот на Ваш Аптекар може да го прочитате на нашата facebook страна во делот ЗА/ ABOUT ВАШ АПТЕКАР. 

 

 

Доколку има повеќе учесници кои ги исполнуваат условите, книгата ќе ја подариме на 31.01.2020 по случаен избор.

 

За Нас

Ваш Аптекар, наменето да ги задоволи вашите потреби за квалитетни информации во врска со употребата на лековите и другите средства кои ги земате во аптеките. Ние се грижиме за вашето здравје и ќе ви обезбедиме интересни содржини кои директно ќе влијаат врз вашиот приод кон лекувањето и начинот на живот воопшто.

Следете не на Facebook

Newsletter

Внесете ја вашата е-пошта и навремено дознајте за сите новости и информации поврзани со Ваш Аптекар.